avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 724 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Drepturi la concediu de odihna
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Drepturi la concediu de odihna

Buna. Am o nelamurire. Sunt insarcinata si din luna mai sunt in concediu medical pentru risc de avort. In acest caz, de cate zile de concediu de odihna am dreptul pentru anul acesta?
Cel mai recent răspuns: milixima , utilizator 14:40, 21 Iunie 2010
Art. 140 din Codul muncii prevede urmatoarele:
(1) Durata minima a concediului de odihna anual este de 20 de zile lucratoare (minimum 21 zile lucratoare conform Contractului colectiv de munca la nivel national pe anii 2007-2010 – se ia in calcul valoarea mai favorabila angajatului).
(2) Durata efectiva a concediului de odihna anual se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil, este prevazuta in contractul individual de munca si se acorda proportional cu activitatea prestata intr-un an calendaristic.
(3) Sarbatorile legale in care nu se lucreaza, precum si zilele libere platite stabilite prin contractul colectiv de munca aplicabil nu sunt incluse in durata concediului de odihna anual.
In functie de cate zile de CO aveti in CM faceti urm.calcul:N zile CO X nr.luni lucrate in 2010:12 luni.
De ex:21x5:12=8.75 deci ar fi 9 zile CO

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Intrebare luly38 luly38 Dupa terminarea concediu de crestere a copilului de 2 ani am dreptul la 3 luni de concediu de odihna platit?Unde ma pot adesa? (vezi toată discuția)
Plata concediului de odihna Dorina Miclescu Dorina Miclescu Din anul 2010 sotul meu are un rest de concediu de odihna de 16 zile, iar in anul 2011 nu a avut concediu de odihna deoarece tot anul a fost in concediu ... (vezi toată discuția)