Va rog frumos sa-mi dati si mie un model de act aditional la statutul asociatiei de proprietari pentru modificarea adresei asociatiei intrucat s-a schimbat presedintele asociatiei si intre timp noi am construit un spatiu la parterul blocului pentru incasari. Mentionez ca in Adunarea Generala am specificat ca se hotaraste mutarea sediului dar de la primarie ni s-a spus ca trebuie si un act aditional dar nu ne spune cum trebuie facut si de cine trebuie semnat!Va multumesc!
Dv. aveti consemnat in statutul asociatiei, la adresa, numar de apartament? Si daca da, acum cum o sa-i ziceti?
Cred ca mai bine lasati lucrurile asa cum sunt. Actul aditional trebuie sa treaca si el pe la judecatorie.
La ce va trebuie schimbarea adresei, cand de fapt asociatia ramane tot in acelasi condominiu?
@ofeliaflorina,
Spuneti ca s-a schimbat presedintele asociatie. Alegerea altui presedinte nu are legatura, asu nu implica modificarea statutului. Numai daca, asa cum am mai vazut in alte asociatii, sediul asociatiei era in apartamentul presedintelui si-acum aveti alt sediu.
Daca acesta este motivul atunci trebuie sa aveti hotararea adunarii generale prin semnarea unui tabel in care sa-si dea acordul peste 2/3 din proprietari pentru schimbarea sediului.
Actul aditional este simplu: antetu asociatie ca si cel din statut; titlul:act aditional la statutul asociatiei...; in conformitate cu prevederile legii 230/2007, a hotararii adunarii generale..., se modifica articolul ....din statul cu noua adresa a sedioului asociatiae si va avea urmatorul continut: sediou asociatie este la adresa....
Faceti copii in 3 exemplare de pe statut, act aditional, proces verbal al adunarii generale, tabele cu semnaturi, adresa de inaintare, declaratia a presedintelui ca documentele sunt autentice sau in conformiitate cu cele originale...
Mergeti cu acestea la judecatorul delegat (la noi este intr-o cladire ce apartine de primarie- directia de finante locale). Acolo o sa aflati daca va mai solicita si alte documente. Daca vi le primeste si inregistreaza (le poate analiza in fata dumneavoastra), in 2-4 saptamani ridicati actul aditional de la judecatorie.
Este posibil sa faceti modificare si redactand de la "cap la coada" un alt statut in acre sa treceti noul sediu si eventual si alte modificari (asa am facut noi anul trecut si-am facut practic un alt statul plecand doar de la ideea de a schimba numele asociatiei).
Intradevar sediul asociatiei este in apartamentul fostului presedinte si problema pe care o avem acum este ca d-lui nu mai locuieste acolo si noi nu primim actele care se trimet pentru asociatie.Am intrebat juristul primariei cum sa procedam si raspunsul a fost ca la dansii(adica la primarie) au luat cunostinta de modificari si ca nu mai este nevoie de nimic,in schimb la finante mi s-a cerut actul care demonstreaza modificarea semnat de judecatorul delegat pe care nu-l prea gasim. Oricum va multumesc pentru precizari ca macar acum stiu ce am de facut in continuare!
Buna ziua! am si eu o intrebare:
Daca se doreste cu acordul adunarii Generale inlocuirea intregului Comitet Executiv (inclusiv Presedintele Asociatiei), este necesar un act aditional la statut? si daca da, trebuie neaparat inregistrat la vreo institutie (judecatorie, primarie etc)?
intreb pentru ca in statut sunt nominalizati toti membrii comitetului.
nu este nevoie decit de o adunare generala legala in acest scop: 1/2 + 1 din numarul de membrii ai asociatiei la prima intrunire sau oriciti la a doua intrunire (daca prima nu a avut cvorumul necesar) si nu este necesar niciun act aditional la statut. decizia adunarii generale se consemneaza in caietul de procese verbale al AG si se afiseaza la avizier pentru ca toti locatarii sa fie informati asupra acestui aspect astfel incit sa poata contesta in instanta decizia in termenul legal de 45 zile