avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 978 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediul de studii !
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediul de studii !

Am hotarat ca din aceasta toamna, sa urmez cursurile unei a doua facultati. Interesandu-ma despre cat concediu de studii am dreptul ca si studenta, am aflat cu uimire de la HR ca am dreptul la 30 zile de concediu de studii , dar DOAR pt licenta...:((
Pt ca prima facultate am urmat-o la seral , stiu ca atunci aveam dreptul confrom legii, separat de cele 30 zile fara plata ca angajat , la 30 zile concediu de studii (fara plata), pt fiecare an de studiu, facand dovada in fiecare toamna, ca sunt studenta.
As dori sa stiu daca acum, legea s-a schimbat sau e doar o proasta interpretare a ei a celor de la HR-ul firmei mele? Ma puteti ajuta cu nr legii in care se specifica acest lucru?
Pt ca mi se pare aberant sa nu ai dreptul la concediu de studii anual, daca urmezi cursurile unei facultati la o alta forma invatamant decat de zi.
Multumesc,
Cel mai recent răspuns: Cocollino , utilizator 14:14, 24 Iunie 2010
Buna ziua,

Prevederi Codul muncii:
"SECŢIUNEA 2
Concediile pentru formare profesională

Art. 149. - (1) Salariaţii au dreptul să beneficieze, la cerere, de concedii pentru formare profesională.
(2) Concediile pentru formare profesională se pot acorda cu sau fără plată.

Art. 150. - (1) Concediile fără plată pentru formare profesională se acordă la solicitarea salariatului, pe perioada formării profesionale pe care salariatul o urmează din iniţiativa sa.
(2) Angajatorul poate respinge solicitarea salariatului numai cu acordul sindicatului sau, după caz, cu acordul reprezentanţilor salariaţilor şi numai dacă absenţa salariatului ar prejudicia grav desfăşurarea activităţii.