Din mesaj eu inteleg asa: a fost incheiat un contract unde partile s-au angajat la prestarea unor servicii, in schimbul unei sume de bani (13973 lei sub forma de avans si restul mai la sfarsit).
Partea care avea de achitat suma de mai sus a efectuat plati fractionate si pentru o parte din suma a oferit un bilet la ordin. Desi nu si-a indeplinit integral obligatiile asumate initial, se pare ca beneficiarului i s-a intocmit lucrarea. Mai mult, se intelege ca biletul la ordin nu a fost introdus, la simpla rugaminte a partii care avalizase biletul.
Serviciile prestate se pare ca au fost de un nivel calitativ nesatisfacator.
Afirm: in conditiile in care se pare ca nicio parte nu s-a ridicat la nivelul angajamentului, mi se pare ca nu e cazul sa gasim vinovati de vreo parte sau alta, cu putinele informatii pe care le avem.
Nu sunt de acord ca trebuie sa ne ferim apriori de un prestator care nu a prestat servicii la timp. Prestarea nu a avut loc pentru simplul fapt ca prestatorul nu a fost platit la timp.
In acelasi fel, mi se pare un motiv
serios de a pune la indoiala competenta unui consultant al carui proiect este respins din ratiuni de neconformitate.
Totusi, nu e bine sa ne grabim nici cu afirmatia de mai sus pana autorul mesajului initial nu clarifica un fapt: vorbeste de
memoriu justificativ (care se intocmeste in cazul in care
NU e vorba de constructii), dar acest memoriu a fost respins pe motiv ca nu respecta structura HG28/2008:
HOTARARE Nr 28 din 9 ianuarie 2008
privind aprobarea continutului-cadru al documentatiei tehnico-economice aferente
investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general
pentru obiective de investitii si lucrari de interventii
EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICATA ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 48 din 22 ianuarie 2008
ART. 1
Se aproba continutul-cadru al documentatiilor tehnico-economice aferente investitiilor
publice, dupa cum urmeaza:
a) continutul-cadru al studiului de prefezabilitate, prevazut în anexa nr. 1;
b) continutul-cadru al studiului de fezabilitate, prevazut în anexa nr. 2;
c) continutul-cadru al documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii, prevazut în
anexa nr. 3.
Nici memoriul justificativ, nici studiul de fezabilitate de la M312 nu sunt integral conforme cu structura din HG de mai sus. Exista modele speciale, impuse in documentatia aferenta M312.
Ceea ce trebuie intocmit conform cu aceasta HG este DEVIZUL GENERAL al investitiei si DEVIZELE PE OBIECTE. Atat.
Deci, ce avea de intocmit prestatorul si nu a intocmit? Obligatia cui era sa intocmeasca devizele? Ce a intocmit de banii pe care i-a primit si ce ar fi avut de facut pentru intreaga suma?
Daca am cunoaste cele de mai sus, am putea emite o opinie mai avizata*. Pana atunci, insa, relatia dintre cei doi este reglementata de contract si atata timp cat ambele parti au semnat contractul, inseamna ca fiecare are exact obligatiile si drepturile inscrise in respectivul contract.
*Scriu acest mesaj aparent in apararea prestatorului intrucat, pe de o parte, acesta nu este reprezentat aici si pe de alta parte nu sunt de acord cu denigrarea unui prestator doar pentru ca rezultatul lucrarii nu e chiar asa cum si-l doreste beneficiarul, desi respectivul beneficiar a fost in cunostinta de cauza ca succesul nu poate fi garantat.
In acelasi timp insa, este posibil ca prestatorul sa fie slab calificat si un indiciu in acest sens este motivul respingerii. Atrag insa atentia ca din situatia descrisa nu rezulta ca prestatorul nu si-ar fi indeplinit obligatiile, ci mai degraba invers, o plata nu a fost facuta.