In cazul in care un angajat isi da demisia, angajatorul ii poate inceta contractul individual de munca fara a-i acorda preaviz ?
Conf. art 79 (7), respectiv "contr. ind. de munca inceteaza la data renuntarii totale sau partiale de catre angajator" , angajatorul poate proceda in acest mod, adica sa nu-i acorde preaviz? Trebuie mentionat in decizie ca nu-i acorda preaviz?
Prin demisie se întelege actul unilateral de vointa a salariatului care, printr-o notificare scrisa, comunica angajatorului încetarea contractului individual de munca, dupa împlinirea unui termen de preaviz.
Refuzul angajatorului de a înregistra demisia da dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de proba.
Salariatul are dreptul de a nu motiva demisia.
Termenul de preaviz este cel convenit de parti, în contractul individual de munca sau, dupa caz, cel prevazut în contractul colectiv de munca aplicabil si nu poate fi mai mare de 15 zile calendaristice pentru functii de executie, respectiv de 30 de zile calendaristice pentru functii de conducere.
Pe durata preavizului contractul individual de munca continua sa îsi produca toate efectele.
În situatia în care în perioada de preaviz contractul individual de munca este suspendat, termenul de preaviz este suspendat corespunzator.
Contractul individual de munca înceteaza la data expirarii termenului de preaviz sau la data renuntarii totale ori partiale de catre angajator la termenul de preaviz.
Salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu îsi îndeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca.
Da, in cazul demisiei angajatorul poate decide sa renunte la termenul de preaviz pe care salariatul este obligat sa il acorde la demisie.
Adica: previzul de demisie fiind un drept al angajatorului, acesta poate renunta la el, total sau partial.
Da, trebuie mentionat in decizie. Contractul va inceta tocmai in baza art. indicat de dvs.
un salariat si-a dat demisia si angajatorul nu a vrut sa-i mai acorde preavizul, este legal?acum, salariatul spune ca va face o reclamatie la ITM Bucuresti pt ca angajatorul nu a respectat termenul de preaviz.Decizia s-a intocmit cu art 81 (1) dupa noile modificari ale CM ceea ce inseamna incetarea contractului individual de munca, dupa implinirea unui termen de preaviz.Deci trebuia alt articol trecut pe decizie avand in vedere ca nu s-a respectat termenul de preaviz???Eu stiu ca angajatorul poate renunta la preaviz....s-a procedat gresit?
Multumesc
Nu este obligatoriu sa se acorde preaviz, angajatorul are posibilitatea de a renunta total sau partial la termenul de preaviz ..situatie in care temeiul de drept il constituie art.81 alin.7 C.mun.
Nu este obligatoriu sa se acorde preaviz, angajatorul are posibilitatea de a renunta total sau partial la termenul de preaviz ..situatie in care temeiul de drept il constituie art.81 alin.7 C.mun.
da, multumesc frumos, numai ca eu i-am facut decizia cu 81 (1) si tot asa am transmis in revisal, este vreo problema?daca imi face reclamatie pot primi amenda?