Buna ziua,
As dori sa știu cum se poate face avansarea în treapta de salarizare a unui funcționar public din cadrul unei primarii care a absolvit studii superioare cu diploma de licență în specialitatea administrație publica. Cat depinde de conducătorul unității și cât de ANFP ?
Este vorba de avansare in clasa, nu in treapta de salarizare. Depinde cu ce anume se ocupa functionarul in cauza (de exemplu, daca este angajat la urbanism, taxe si impozite, contabilitate, nu cred ca se poate promova in clasa ca absolvent al facultatii de administratie publica, ci va trebui absolvita o facultate de profil).
Conducatorul institutiei dispune organizarea examenului de promovare in clasa (in masura in care studiile sunt in specialitate sau sunt considerate utile pentru activitate), se desfasoara proba si apoi se trimit anumite documente la ANFP, pentru avizare (inclusiv proiectul noii organigrame).
Dupa primirea avizului ANFP, se da o HCL pentru schimbarea organigramei si se da dispozitia de transformare a fp in functie publica clasa I). majorarea de salariu este de maxim 5%.
In ce măsura studiile sunt considerate "utile pentru activitate" in situatia in care functionarul public ocupa functia de agent fiscal (taxe si impozite) iar la examenul de licenta a avut ca obiect de studiu Drept financiar si fiscal ?
Asta, doar primarul o poate decide. Ca exemplu particular, in primaria unde lucrez eu, un referent de la taxe si impozite a fost avansat in clasa ca urmare a absolvirii unei facultati cu profil economic (finante-contabilitate).
Va sfatuiesc sa solicitati un punct de vedere preliminar de la ANFP, explicandu-le situatia, pentru a nu avea surprize cu avizul...