Am o speta. Un individ care a lucrat in institutia mea in intervalul 1976-1990, a venit acum cateva zile cu o copie xerox de pe o adeverinta emisa de aceeasi institutie in 1996. Prin acea adeverinta , facandu-se trimitere la o adresa a Ministerului Muncii emisa in 1995, se atesta incadrarea in grupa II de munca pentru perioada mai sus amintita. El solicita transcrierea continutului acelei copii, fiindu-i necesar la recalcularea vechimii si pensiei. Fac urmatoarele mentiuni: in arhivele institutiei nu exista un dublu exemplar al originalului adeverintei pe care sustine ca l-a pierdut si nu exista nicio mentiune privitoare la incadrarea lui in grupa II in carnetul de munca sau alte documente. In mai putine cuvinte nu se poate verifica autenticitatea acelei adeverinte si nici daca in continutul ei este in conformitate cu legislatia. In aceste conditii ce pot face? Ce raspuns sa-i dau?
daca nu aveti evidente clare, si puneti la indoiala autenticitatea inscrisului ( io asa as face ), atunci refuzati transcrierea continutului de pe acea copie xerox. :)
@Alex - nicio mentiune pe carnetul de munca;
- suntem institutie fara tangeta cu ITM-ul; avem evidenta si registratura proprie;
- la nivelul nostru nu avem nicio evidenta; avem insa o arhiva centrala in alta
localitate.(insa cum sa spun, din amintiri vechi si dedemult 99% nu este nimic
nici acolo).
Sincer, impasul meu este ca nu stiu ce temei legal sa dau pt refuzul de a transcrie de pe copie xerox.