Un PV in care se insiruiesc toate documentele pe care le preda administratorul:
- toate dosarele lunare pe care le are asupra sa, eventual, inclusiv ultima lista pe care se face incasarea curenta;
- registrul de fond de rulment
- registrul de fond de reparatii;
- registre cu alte fonduri, eventual;
- registrul inventar, eventual;
- registrul de casa;
- registrul de banca, eventual;
- suma de bani cash egala cu soldul din registrul de casa operat la zi;
- chitantierele vechi, curent si cele nefolosite;
- stampila administratorului, eventual;
- cardul bancar, in caz ca exista cont bancar cu card atasat;
- evidenta indecsilor de la apa;
- evidenta cu cererile de introducere sau scoatere de persoane de la plata cotelor
- toate facturile primite si chitantele in caz ca unele din ele au fost achitate;
si
- balanta soldurilor pasiv-activ (marea durere a administratorilor) :)
Nu stiu daca nu cumva am mai uitat ceva......! Dar poate mai completeaza si altii. Sau daca imi mai aduc aminte voi reveni cu editare de mesaj
Cel ce preia trebuie sa faca diligentele la banca, in caz ca exista cont bancar de schimbare a specimenului de semnatura, sa dea telefon la absolut toti furnizorii si sa se intereseze de situatia platilor.
Daca este o predare-primire normala, cu intelegere, fara suspiciuni de lipsuri in gestiune se pot preda toate situatiile amintite mai sus direct de la un administrator la altul in prezenta cenzorului si/sau presedintelui sau altor membri ai comitetului. Asa se poate proceda atunci cand presedintele si cenzorul cunosc si sunt permanent preocupati de asociatie.
Oricum, dupa predare-primire, oricand se poat face verificari de catre alte persoane, experti.... sau oricand se mai pot depista greseli ce se pot corecta. Un administrator care a consemnat cu mana lui si sub semnatura lui ca a facut o plata, ca a incasat o suma ... si-a facut-o ilegal poate fi chemat, intrebat sau tras la raspundere oricand chiar daca nu mai este in functie.