Locuiesc la un apartament la etajul 10. Momentan e acoperit de o sarpanta facuta ilegal de tatal meu in 2000. Intentionez sa o demolez si sa izolez cu pluvitec ( asta deoarece, pe linga faptul ca e ilegala, a fost facuta prost, in limita unui buget infim, ceea ce face sa am preobleme in continuare). Am studiat legea 230/2007 si normele ei de aplicare, unde se stipuleaza ( extrem de clar, cred) faptul ca aceste cheltuieli se suporta de toti cei de pe tronson. Azi am incercat sa vorbesc cu administratorul, care m-a ,,exediat" incercind sa-mi explice ca e datoria mea. Mentionez ca sunt foarte hotarit sa nu suport toate cheltuielile, din moment ce am legea de partea mea ( ...stiu, in Romania noastra asta poate provoca zimbete...). Marea mea rugaminte e sa ma ajutati cu sfaturi legate de partea practica si pasii pe care ar trebui sa-i urmez. Adica luna viitoare oricum voi demola sarpanta, dar nu stiu cum trebuie procedat in continuare!
P.S. Mentionez ca timpul meu pe net e limitat. Am incercat sa gasesc ceva legat de subiect pe forum, dar nu am gasit nimic care sa ma lamureasca cu privire la pasii ce trebuiesc facuti. Multumesc anticipat.
Daca dvs. aveti resursa financiara sa efectuati urgent lucrarea, eu va sfatuiesc sa va asigurati si pentru nefericitul caz in care nu gasiti sprijin in asociatia de proprietari, In fata legii, in cazul unui eventual proces trebuie sa demonstrati ca ati facut tot ceea ce legea va permitea sa faceti dvs.:
- cerere care presedinte asociatie cu nr. inregistrare,
- constatarea situatiei reale de la acest moment( infiltrare apa) de catre presedinte si cineva din comitetul asociatiei ,
- eventual tabel nominal cu ceilalti locatari prin care ii instiintati de problema si le cereti semnaturi ca au luat la cunostinta
- raspunsul in scris al presedintelui asociatiei la cererea dvs.
Incepeti lucrarile la o data ulterioara datei cererii
Nu sunt jurist dar cred ca ar fi mai ok asa.
Este un set de propuneri foarte bine elaborat. Asa e! Trebuie luate asigurari la caz de nevoie pentru un proces cu asociatia pentru recuperarea acestor bani.=D>
Va sunt extrem de recunoscator amindurora. O sa am in vedere sa respect etapele pe care mi le-ati sugerat. Sper din tot sufletul intr-o varianta de rezolvare amiabila. Ma gindesc ca atunci cind vorbesc cu presedintele sa vin si cu varianta in care as fi dispus sa suport o parte mai mare din cheltuieli, ceea ce sper sa ma ajute in relatia cu ceilalti vecini. Am chemat o firma sa-mi faca o evaluare si se pare ca ar fi cam 105 m2, adica o suma de plata de vreo 3.500 lei. Teoretic ar trebui impartita suma la 11, ceea ce ar insemna vreo 318 lei de apartament. O sa incerc sa ajung la un consens cu ceilalti, explicindu-le ca as plati eu 1.500 lei, raminindu-le lor 200 lei de apartament.
Tin sa va multumesc din nou pentru sfaturi si sper sa ne rezolvam cu totii problemele. Voi posta aici finalul povestii. Deocamdata astept mai multe devizuri si un pret ca sa-mi dea jos sarpanta, precum si sa se termine odata cu ploile astea care, cel putin la Suceava, fac prapad.
Îmi puteţi spune care e termenul legal în care trebuie să-mi răspundă Preşedintele de Asociaţie la solicitarea scrisă pentru repararea terasei? Se apropie momentul în care trebuie să dau jos şarpanta ( în curînd vor fi disponibile persoanele care o vor da jos) şi să refac terasa. Am conceput cererea, dar nu găsesc prin Legea 230 un termen în care ar trebui să-mi răspundă.
O altă întrebare: pentru reparaţie trebuie ca Preşedintele să convoace Adunarea Generală sau poate doar aviza ( la afişier) locatarii şi să desemneze direct administratorul să caute ofertele?