avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1764 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general cheltuieli spatiu
Discuție deschisă în Contabilitate în general

cheltuieli spatiu

Buna ziua!
Va rog frumos sa ma ajutati in urmatoarea problema....Am citit pe forum tot ce era legat de cheltuielile cu amenajarea spatiului de lucru al firmei dar ....multe intrebari....pareri la fel de multe....legea nu o inteleg foarte bine :), in consecinta aduc din nou in discutie acest subiect.
Firma platitoare impozit pe profit.
Sediul social il are intr-un apartament pe baza unui contract de comodat pe perioada de 5 ani cu posibilitati de prelungire...Suprafata folosita de firma este in proportie de 75% din suprafata totala a apartamentului.
S-a hotarat amenajarea spatiului ptr buna desfasurare a activitatii....In contract este specificat ca orice cheltuiala privind intretinerea, amenajarea , imbunatatirea spatiului este suportat de firma.
Calculul estimativ al cheltuielilor ar ajunge undeva la 4000 lei .
Va rog frumos sa-mi spuneti cum inregistrez aceste cheltuieli in contabilitate?
1.Le inregistrez direct pe cheltuieli sau le trec prin gestiune si le scot cu bon de consum?
2.Aceste cheltuieli se amortizeaza, tinand cont ca exista contract de comodat si nu de inchiriere?
3. Sunt deductibile in proportie de 75%? (impozit +tva)
Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: blu_angel , utilizator 11:15, 29 Iunie 2010
Cum doriti sa suportati cheltuiala : deodata sau esalonat in timp ?

1. Pentru cheltuiala definitiva (suportata deodata) le inregistrati direct in contul de cheltuieli, proportional cu cota de 75%. Mai corect, in opinia mea, ar fi sa considerati ansamblul acestor cheltuieli drept amenajari amortizabile - pe perioada ramasa valabila din contractul de comodat. In acest caz le inregistrati prin gestiune. In final , suma totala a cheltuielilor va fi egala cu suma totala a venitului (ct. 722) pusa in corelatie cu un cont de imobilizari.
2. Amortizarea cheltuielilor este de fapt a imobilizarii aparute urmare acestor cheltuieli. Durata de amortizare nu poate depasi durata de detinere a spatiului (cea valabila in prezent, nu cea posibila - care de multe ori nu este cunoscuta).
Contractul de comodat = contract de inchiriere cu titlu gratuit.
3. Sunt deductibile 75% la nivelul cheltuielii (baza).

Cat priveste TVA - trebuie dezvoltat. Daca actele care stau la baza inregistrarilor contabile au fost emise pe numele titularului spatiului (si nu pe numele firmei) atunci nu va puteti deduce TVA.
Daca actul a fost emis insa pe numele firmei va puteti deduce TVA , dar apar cateva complicatii :
- trebuie sa va inregsitrati in contabilitate cu intrega valoare a facturii - atat pentru registrul de TVA cat si pentru declaratia 394
- trebuie sa inregistrati integral atat cheltuiala (baza) din factura , cat si TVA ; baza o treceti pe cheltuiala in proportia de 75%, dar TVA il deduceti integral
- trebuie sa decontati proprietarului spatiului cota-parte ce-i revine, de 25%, iar acest lucru se face prin facturare - cu TVA - catre persoana fizica a cheltuielii la nivel de 25% din factura.
multumesc mult!
am inteles!
in legatura cu imobilizarile...ce cont este mai bine sa folosesc 231 sau 212?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Forma de contract pentru a putea deduce tva-ul si cheltuielile cu amenajarea spatiului respectiv feliciah feliciah Buna ziua.Ce forma de contract ar trebui sa faca un SRL cu o persoana fizica pentru sediu si loc de desfasurare a activitatii-pentru a putea deduce tva-ul si ... (vezi toată discuția)
Investitie sau cheltuieli reparatii? tincuta30 tincuta30 O societate a inchiriat pe o perioada de 10 ani un spatiu pentru a desfasura activitate de alimentatie publica - restaurant. Spatiul inchirat era cu finisajele ... (vezi toată discuția)
Deductibilitate cheltuieli amenajare sediu irinuka2005 irinuka2005 Buna ziua M-ar interesa si pe mine daca in urmatorul caz cheltuielile privind amenajarea sediului sunt deductibile. Exemplu:Se doreste amenajarea unui ... (vezi toată discuția)