Sunt student la informatica, si imi realizez proiectul de licanta in strainatate datorita unei burse. Proiectul in sine consta in realizarea unui program software. In caz ca as dori sa il comercializez in viitor, am acest drept? Sau va apartine facultatii, facultatii gazda, sau entitatii ce imi ofera bursa?
trebuie sa vedeti ce clauze contractuale sunt prevazute cu institutia de invatamant la care realizati proiectul, daca respectivele clauze prevad transmiterea drepturilor patrimoniale asupra programului.
in alta ordine de idei, s-ar putea ca respectivele clauze contractuale sa nu fie guvernate de legea romana si sa nu fie de competenta instantelor romane.
tin sa va informez ca unele legislatii straine prevad transferul total al copyrightului, atat al drepturilor patrimoniale cat si al celor morale (in legea romana se prevede numai transferul drepturilor patrimoniale).
deci va rog sa va interesati daca ati semnat/aderat la niste clauze contractuale privind transferul copyrightului lucrarii de licenta.
daca nu ati semnat niciun contract, conf art. 74 din L 8/1996 privind dr de autor, in lipsa unei clauze contrare, drepturile patrimoniale de autor asupra programelor pentru calculator, create de unul sau de mai mulţi angajaţi în exercitarea atribuţiilor de serviciu ori după instrucţiunile celui care angajează, aparţin acestuia din urmă, deci s-ar putea presupune ca acel program ar fi un program realizat in exercitarea atributiilor de serviciu si deci ar putea fi interpretat ca ar apartine institutiei de invatamant.
Dar trebuie avut in vedere si ca respectiva institutie este in strainatate iar legea care se aplica s-ar parea ca nu este legea romana. sfatul meu este sa va interesati si de prevederile juridice in materie din tara in care se afla institutia de invatamant.