La institutie infiintata prin HCLSector... cum , cati ramanem.....
Poate ordonatorul principal de credite sa propuna nr. de salariati ai institutiei respective?
asa scurt e cam greu
de exemplu la evidenta persoanelor vor fi
-1 lucrator la 15000 de persoane in cazul serviciilor judetene
-1 lucrator la 6500 de persoane in cazul serviciilor de evidenta constituite la nivelul municipiilor, oraselor, comunelor - dar nu mai putin de 3 lucratori
Intr-un judet care are peste 500000 locuitori nr maxim de bugetari mai putin sanatate, invatamant, protectie sociala si evidenta persoanelor nu are voie sa fie mai mare de 1000 persoane.
Se fac modificari la organigrame in max 40 zile de la publicare.
Deci e misto.
A si esti dublu conditionat
- de incadrarea in banii alocati
- de nr de locuitori pe care ii deservesti
Asta la prima vedere.
Art. III. - (1) Pentru indeplinirea atributiilor prevazute de lege, la stabilirea numarului de posturi din aparatul de specialitate al primarului, aparatul de specialitate al consiliului judetean, precum si din institutiile publice locale infiintate prin hotarari ale autoritatilor deliberative, autoritatile administratiei publice locale se incadreaza in numarul maxim de posturi determinat potrivit anexei care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.
(2) Numarul maxim de posturi prevazut la alin. (1) nu se aplica si capitolelor bugetare „Invatamant“ si „Asigurari si asistenta sociala“, finantate din bugetele locale, precum si capitolului bugetar „Sanatate“, indiferent de sursa de finantare.
(3) Se interzice salarizarea/raportarea din/in capitolele bugetare prevazute la alin. (2) a personalului care realizeaza atributii si activitati specifice celorlalte capitole bugetare, respectiv institutii publice locale.
(4) In baza plafonului aprobat anual potrivit Legii responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010 se stabileste nivelul maxim al cheltuielilor de personal aferent bugetului general centralizat al unitatilor administrativ-teritoriale, care se repartizeaza pe unitati/subdiviziuni administrativ-teritoriale prin ordin comun al ministrului administratiei si internelor si al ministrului finantelor publice, tinand cont de prevederile anexei.
(5) Pentru reducerea cheltuielilor de personal si incadrarea in numarul maxim de posturi prevazut la alin. (1) si (2), respectiv in nivelul maxim al cheltuielilor de personal stabilit potrivit alin. (4), ordonatorii de credite ai bugetelor prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, pot reduce numarul de posturi finantate si, respectiv, pot disponibiliza, in conditiile legii, personalul aferent.
(6) Stabilirea functiilor in limita numarului maxim de posturi, determinat potrivit prevederilor alin. (1) si (2), se realizeaza prin derogare de la urmatoarele prevederi:
a) anexele nr. 1 si 2b) la Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 132 din 11 februarie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, in conditiile continuarii functionarii serviciului public respectiv;
b) art. 5 si 7 din Legea nr. 339/2007 privind promovarea aplicarii strategiilor de management de proiect la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale judetene si locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 839 din 7 decembrie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) art. 17 alin. (2) din Regulamentul de organizare si functionare a autoritatii teritoriale de ordine publica, prevazut in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 787/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 575 din 5 august 2002, in conditiile continuarii functionarii serviciului public respectiv;
d) art. 30 alin. (1) din Legea muzeelor si colectiilor publice nr. 311/2003, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 15 noiembrie 2006, cu modificarile ulterioare;
e) art. 6 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/2006 privind infiintarea, organizarea si desfasurarea activitatii asezamintelor culturale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.038 din 28 decembrie 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 143/2007;
f) art. 8 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 21/2007 privind institutiile si companiile de spectacole sau concerte, precum si desfasurarea activitatii de impresariat artistic, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 82 din 2 februarie 2007, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 353/2007, cu modificarile ulterioare.
(7) Autoritatile administratiei publice locale si persoanele din institutiile publice locale care indeplinesc atributiile de angajare, lichidare, ordonantare si plata a drepturilor salariale raspund disciplinar, administrativ, contraventional, civil, patrimonial sau penal, dupa caz, de nerespectarea prevederilor alin. (1)-(3) si (5).
(8) In termen de 20 de zile de la publicarea ordinului comun al ministrului administratiei si internelor si al ministrului finantelor publice, prevazut la alin. (11), in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, prefectul comunica numarul maxim de posturi prevazut la alin. (1) si (2), pe fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritoriala. Comunicarile se transmit, in format electronic, si Ministerului Administratiei si Internelor, Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, precum si directiilor generale judetene ale finantelor publice, respectiv Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, dupa caz.
(9) In situatia nerespectarii incadrarii in numarul maxim de posturi, determinat potrivit alin. (1) si (2), respectiv neincadrarii in cheltuielile de personal potrivit alin. (4), directiile generale ale finantelor publice suspenda alimentarea cu cote defalcate din impozitul pe venit si sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, repartizate potrivit art. 33 din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data la care autoritatile administratiei publice locale fac dovada incadrarii in prevederile prezentei ordonante de urgenta.
(10) Institutiile prefectului si directiile generale ale finantelor publice monitorizeaza incadrarea in numarul de posturi si in nivelul cheltuielilor de personal prevazute la alin. (1)-(7) si raporteaza trimestrial Ministerului Finantelor Publice situatii referitoare la modul de respectare a prevederilor legii de catre institutiile publice locale. In termen de 3 zile de la primirea situatiilor, Ministerul Finantelor Publice le comunica, in format electronic, Ministerului Administratiei si Internelor.
(11) Anual, prin ordin comun al ministrului administratiei si internelor si al ministrului finantelor publice, se revizuieste media numarului de locuitori prevazuta in tabelul 2 din anexa.
Art. IV. - (1) Nerespectarea prevederilor art. III alin. (1), (3) si (7) constituie contraventie.
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 40.000 lei.
(3) Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor se fac de catre persoane imputernicite in acest scop de Curtea de Conturi, Ministerul Administratiei si Internelor si Ministerul Finantelor Publice, potrivit legii.
(4) Contraventiilor prevazute la alin. (1) li se aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia art. 28 si 29.
Art. V. - Pentru anul 2010, comunicarile prefectilor prevazute la art. III alin. (8) se transmit in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, potrivit prevederilor din tabelul 2 din anexa.
Art. VI. - In termen de 40 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta autoritatile deliberative, la propunerea autoritatii executive, au obligatia sa aprobe modificarile organigramelor si sa reflecte in bugetele de venituri si cheltuieli prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile art. III alin. (1)-(3).
Va multumesc!
Am reusit sa deschid textul integral prin monitoruloficial.ro
Nu stiu daca asa e, dar, s-ar intelege ca efectivul politistilor comunitari se calculeaza, luandu-se in considerare un politist comunitar la 1000 de locuitori, deci, daca municipiul are 23000, vor fi 23.
La noi, tot cu politisti comunitari se asigura si paza unor obiective cum ar fi: Primaria, Taxe si Impozite, Scoli, etc., iar 23 abia daca acopera aceste posturi, ce sa mai zic de ordinea publica.
Alta problema ar mai fi ca de la 01 ian.2011 se infiinteaza Politia Locala; oare aici cum se va calcula efectivul???