Bună ziua,
Cu privire la recenta Ordonanță 77/2013 privind reducerea posturilor vacante aș dori o sugestie despre modul în care se va modifica statul de functii ...Ordonanța, la art 1 alin (2) , prevede exceptia de la reducerea prevazuta la alin. (1) :
a) posturile vacante determinate ca diferenta intre numarul posturilor corespunzator categoriei unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale prevazute in anexa nr. 1 si numarul posturilor ocupate, stabilit potrivit prevederilor pct. 1 din anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, precum si pentru stabilirea unor masuri financiare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 13/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si posturile vacante din compartimentele autoritatilor administratiei publice locale pentru care au fost stabilite posturi potrivit prevederilor pct. 2-4 din anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2010, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 13/2011, cu modificarile ulterioare;
Concret, dacă prin OUG 63 , au fost avizate de ex. 39 posturi, iar prin Ordonanta 77 sunt permise numai 17 posturi, în funcție de gradul u.a.t, rezultă o diferență permisă de 22 posturi , însă instituția are statul de funcții un nr. de 10 posturi vacante , majoritatea dintre ele nefiind posturi unice.
Cum pot fi modificate organigrama și statul de funcții astfel încât să poată fi salvate cel puțin toate cele 10 posturi vacante.
Vă mulțumesc !
Anexa la OUG 77 stabileste un numar minim de posturi pe care trebuie sa le ai in organigrama ca sa poti functiona. Daca la momentul intrarii in vigoare a OUG 77 ai 39 posturi aprobate, din care 10 sunt vacante, inseamna ca ai 29 de posturi ocupate. Anexa la OUG 77 iti stabileste un numar minim de 17, deci tu esti PESTE nr. minim si in cazul asta nu beneficiezi de exceptia de la art. 1, alin. (2), lit. a . Doar daca ai fi avut, sa zicem, 15 posturi ocupate, ai fi avut dreptul sa nu desfiintezi 2 posturi, diferenta pana la 17 . Posturile vacante "scapa" doar daca sunt unice, daca sunt posturi de conducere sau daca sunt ocupate temporar ( la administratia locala ) .
multumesc, însă din câte am înțeles, anexa la OUG 77 este destinată în vederea aplicării excepţiei prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) din ordonanţa de urgenţă și nu stabilește nr. maxim de posturi cu care o primărie poate să funcționeze, așa că....
Tocmai asta am scris si eu inainte, nu stabileste numarul maxim, ci un numar MINIM de posturi . Adica daca ai un numar de posturi ocupate mai mare decat in anexa 1, ramai cu toate + posturile unice daca pot fi justificate. Daca esti sub numarul de posturi din anexa 1, organigrama si statul de functii trebuie sa cuprinda OBLIGATORIU numarul de acolo ( 17 in exemplul dat ) . In NOTA de la anexa 1 se si stipuleaza faptul ca prezenta NU modifica numarul de posturi stabilit prin OUG 63 / 2010 , care era numarul maxim.
Va rog sa-mi raspundeti, daca o primarie de oras are in organigrama 160 de posturi, dintre care 18 vacante, trebuie sa reduca personalul pana la 50 sau poate sa ramana cu toate posturile ocupate, desfiintandu-le doar pe cele vacante?
Oug 77/2013
lisav
Buna ziua,
referitor la OUGnr77/2013,anexa nr.1 se refera la nr. de posturi cu care raman IN PRIMARIE?
de ex. acum am 20 posturi cf.OUG63/2010,toate ... (vezi toată discuția)