Am si eu cateva nelamuriri daca ma poate ajuta cineva…mam angajat ca si gestionar- consilier vanzari , anul trecut in octombrie la o firma de cadouri, eram 3 persoane noi angajate ..nu s-a facut inventarul atunci cand neam angajat ci numai dupa o luna si atunci sa iesit pe +400 lei.dupa dupa 2 luni s-a facut din nou inventarul si s-a iesit pe – 600lei…dupa 3 luni s-a facut din nou inventarul si a iesit – 3400…dupa o luna si ceva cand trebuia sa ne primim salariile ni s-a trimis un proces verbal in care ni se transmitea k ni sa retinut fondul de garantie si ca timp de trei luni ni se va retine din salariu 250 de lei pentru a-si recupera minusul.eu personal nu am fost de acord sa mi se retina din salar pentru ca sunt nevinovata si in ultima zi a lunii miam dat demisia la zi..leam sp si ca plec din tara si ca de a doua zi nu pot sa mai merg la servici…acum ei ma ameninta k imi vor face dosar penal pentru ca am plecat asa si ca imi vor inchide cartea de munca cu litera i si ca demisia mea nu a fost acceptata nefiind argumentata de articolul mentionat in demisie si anume art.79 alin.8…mentionez ca de asemenea contractul prevedea plata orelor suplimentare ceea ce nu s-a intamplat de am fost angajata…..as vrea sa stiu ce mi se poate intampla….
Retinerile din salariu pentru acoperirea unui prejudiciu se poate face numai in baza unei hotarari judecatoresti. Codul muncii:
Art. 164. - (1) Nici o reţinere din salariu nu poate fi operată, în afara cazurilor şi condiţ iilor prevăzute de lege.
(2) Reţinerile cu titlu de daune cauzate angajatorului nu pot fi efectuate decât dacă datoria salariatului este scadentă, lichidă şi exigibilă şi a fost constatată ca atare printr -o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă.
Art. 271. - (1) Când paguba a fost produsă de mai mulţi salariaţi, cuantumul răspunderii fiecăruia se stabileşte în raport cu măsura în care a contribuit la producerea ei.
(2) Dacă măsura în care s-a contribuit la producerea pagubei nu poate fi determinată, răspunderea fiecăruia se stabileşte proporţional cu salariul său net de la data constatării pagubei şi, atunci când este cazul, şi în funcţie de timpul efectiv lucrat de la ultimul său inventar.
Demisia este actul personal de vointa si nu necesita aprobare angajatorul luand la cunostinta de hotararea dv. In cazul in care nu v-a acordat drepturile salariala la datele stabilite in ccontract, demisia cu art.79 alin8 (fara preaviz) se justifica. Puteti sesiza ITM dar problema se poate rezolva sigur in instanta. Fiind litigiu de munca nu platiti taxa de timbru. Puteti solicita si daune-interese conform art.161 alin.4 din codul muncii.
Eu pot sa iti spun ca nu o sa iti faca nimic mai ales ca nu are lista de inventar cu produsele pe care le-ai luat in primire la angajare. Din moment ce nu ai luat in primire nu ai cum sa fii lipsa la produse pe care nu le ai in gestiune ?!Poate sa nu te mai plateasca pentru perioada de la sfarsit dar si tu il poti reclama la ITM atat pentru drepturile salariale la zi cat si pentru plata orelor suplimentare.
Luati nr de inregistrare al cererii de demisie de la secretariatul/registratura firmei si pastrati-va o copie. Pe timpul preavizului va desfasurati activitatea normal iar daca nu veti fi platita sesizati ITM-ul pt neplata salariului si a orelor suplimentare (daca ati efectuat).
Asa cum spuneau si colegii,nu au ce va faca deoarece nu ati luat nimic in primire.
La amenintari sunt toti buni,nu va intimidati!