In data de 17.06.10 s-a deschis dosarul de dauna in urma unui accident rutier in care eu am fost pagubita. Nu au fost victime,doar pagube materiale,prin urmare nu am chemat politia la fata locului ci m-am inteles in mod "amiabil" cu vinovatul. In urma procedurilor efectuate la sediul asigurarii masina mea a fost transportata pe platforma la unul din serviceurile cu care asiguratorul avea contract. In momentul in care asiguratorul a venit la service pentru a face constatarile mi s-a spus din start ca nu vor fi piese originale pentru ca ar costa mai mult decat masina, lucru care m-a deranjat,dar nu am obiectat. Pe urma mi s-a spus ca se va efectua o noua constatare cu masina pe rampa la care voi fi chemata si eu,ceea ce nu s-a intamplat,desi am inteles ca s-a efectuat cea de-a doua constatare,dar nu pe rampa. Spre surprinderea mea,in data de 06.07.10 am fost la service sa imi vad masina si aflu de la seful de echipa care se ocupa de masina ca habar nu are masina mea a pierdut lichidul servo si imi spune indignat, ca nu era de datoria lui sa verifice ceea ce asiguratorul nu i-a spus sa verifice. Masina a fost urcata pe rampa in acea zi,la insistentele mele, pentru a se constata daca nu cumva sunt avariate si alte piese in afara de cele ce se vedeau cu ochiul liber la prima constatare. Problema mea esta in schimb alta: masina mea avea ornamente tuning, printre care si o grila tuning . Asiguratorul,in urma schimbarii grilei, a comandat o grila de fabrica ce necesita punerea unui semn marca opel. Acel semn eram nevoita sa il achizitionez eu pe banii mei, pe motivul ca grila mea nu prezenta acel semn in momentul accidentului. Precizez ca semnul respectiv costa 150-200 lei in dezmembrari. Eu aveam o grila tuning ce nu necesita semn, prin urmare , parerea mea este ca trebuia ori sa comande o grila asemanatoare cu a mea,ori o grila opel care nu necesita semnul respectiv,nicidecum sa ma puna pe mine sa platesc ceva ce nu s-a avariat din cauza mea. Neputand ajunge la o intelegere cu asiguratorul firmei respective, telefonic vorbind, i-am transmis respectivului ca voi face plangere la protectia consumatorului si apoi daca e cazul voi merge in instanta, moment in care el mi-a inchis telefonul. Precizez ca nu am vorbit pe un ton urat sau rastit si nu am folosit deloc injurii, am vorbit calm si respectuos,nemultumita fiind totusi de ceea ce se intampla. Si a 2-a problema,eu aveam numerele de inmatriculare noi,cu o vechime de 2 luni pe masina,si bineanteles in urma accidentului s-au avariat destul de rau,toata vopseaua respectiva s-a dus,s-a zgariat,indoit rau,ca asiguratorul sa imi spuna ca el nu se ocupa de numere,ci politia, dar pe documentul de introducere in reparatie al autovehicului nu s-a scris nicaieri ca "numarul este foarte rau avariat", nici nu am fost pusa sa semnez vreun act in urma constatarii daunelor. Lucrul acesta l-am aflat tot in data de 06.07 cand am fost la service , din dorinta de a vedea in ce stadiu este masina mea aflata la ei de 3 saptamani! Secretara mi-a facut o copie a documentului de introducere in reparatie pentru ca vroiam sa merg la politie pentru a solicita un numar nou , avand apoi pretentia de a fi despagubita de catre asigurator , insa mare mi-a fost mirarea cand pe document nu aparea nicaieri "numar auto avariat". Nu mi se pare corect si normal ceea ce se intampla si cum decurg lucrurile,sa nu mai amintesc de felul in care am fost tratata de asigurator si tonul pe care mi s-a vorbit, si mai ales de rapiditatea in care ajung piesele comandate, pt ca au trecut 3 saptamani si inca mai trebuie sa vina piese. Ce anume as putea face sau cui ar trebui sa ma adresez? Eu consider ca se comite o nedreptate!
Intr-adevar sunt multe motive de indignare ,referitor la modul in care s-a comportat acel angajat al asiguratorului.Aveti nevoie de un sprijin ferm si cunoscator al problemelor de natura daunelor auto, pentru a solicita o constatare conform legii, in prezenta dvs., pe care sa o semnati (cu sau fara obiectiuni) urmand a o folosi in continuare in instanta, daca atitudinea incorecta se mentine.Aveti dreptul de a fi despagubita pentru avariile efectiv produse iar dovezile se gasesc in fotografiile de la dosar sau in cele pe care le veti face cu ocazia reconstatarii.
Dupa modul cum prezentati lucrurile , doar instanta ii mai poate dezmorti pe ce de la asigurari. Discutati cu ei aceasta problema si la nevoie apelati la un experty auto autorizat care sa fie agreat si de asigurator si constatarea acestuia sa poata fi respectata atat de asigurator cat si de dv.
Multumesc pt raspunsuri. Deocamdata am reusit, dupa cateva ore de asteptare, sa ma intalnesc cu asiguratorul la service. Aparuse impreuna cu colegul de breasla si inca un domn,nu s-a prezentat,dar ma gandesc ca era cineva superior lui;) Ma intampina astfel: "No cum e doamna, mai mergem in instanta?", la care eu raspund "daca e cazul,DA" "S-a rezolvat" zice asiguratorul, apoi continua "altceva?" Se rezolvase problema cu semnul, mi s-a confirmat ca voi avea o grila cu semn, ramane de vazut daca miercuri cand soseste grila va fi sau nu cu semn. Dar in ceea ce priveste numarul mi-a spus scurt si rastit ca se repara!