'ejectare' e un jargon urat dar si mai urata e situatia cu care se confrunta angajatii. Totul a inceput in luna octombrie cand sa deschis un nou supermarket. Au fost mutati 6 angajati buni si au fost adusi 2 in schimb. Ca sa se faca fata situatiei de dinainte de sarbatori sa luat decizia sa se puna marfa la raft dupa inchiderea magazinului iar angajatii plecau acasa la ora 2-3 noaptea. In decembrie sa mai deschis un supermarket si au mai plecat 3 angajati buni inainte de sarbatori. In supermarket a mai ramas jumatate de personal care se zdrobea sa suplineasca si munca celor plecati. Politica firmei interzice sefilor sa puna ore suplimentare. Daca vine itm-ul in control in condica si pontaj va vedea bineinteles ca angajatul a lucrat 8 ore cum e legal insa situatia reala e alta. Eu sunt una din cele 4 sefe adjuncte si am fost mutata la ultimul supermarket deschis.Ceilalti sefi au preluat si responsabilitatile mele. Inainte de sarbatori stie toata lumea ca intr-un supermarket e nebunie. Reamintesc faptul ca a ramas doar jumatate de personal. La o vizita a dsv-ului s-au gasit produse expirate depozitate intr-un loc necorespunzatoe si sa aplicat o amenda. 2 dintre sefe au fost obligate de catre director sa-si dea demisia altfel li se va desface contractul de munca. Asta dupa 3 ani de munca ireprosabili.Fetele au plecat A mai ramas un sef care a fost pus in situatia sa scolarizeze 3 sefi noi de unul singur. Dupa ce sa zdrobit de unul singur ca treaba sa mearga bine sa trezit intr-o zi ca directorul de vanzari il obliga sa-si dea demisia. Baiatul pleaca si el. Magazinul a fost adus intr-o stare jalnica deoarece sefii cei noi nu au facut fata si nu au putut inlocui experienta de 2-3 ani a sefilor vechi. Lucratorii vechi au plecat cu demisie unul dupa altul pentru ca nu au mai putut rezista presiunii si muncii.
Saptamana trecuta am fost mutata inapoi la acest magazin sa ajut pentru ca a mai ramas doar o sefa cealalta fiind plecata in concediu. Deci lucrez fara libere si eu si sefa de magazin. Intr-o seara am avut un incident cu o clienta. O angajata a informat directorul si a 2-a zi directorul a venit sa-mi ceara demisia sau imi va desface contractul de munca. Dupaamiaza a venit clienta sa ma caute sa ma avertizeze ca directorul face presiuni asupra ei sa vina sa-mi faca reclamatie. Mentionez faptul ca dupa incident mi-am cerut scuze iar clienta a zis ca lucreaza in domeniu si stie cat de strsant poate fi si nu e suparata pe mine.
Mentionez faptul ca si la celalalt magazin am ajuns in situatia sa lucrez cu jumatate de personal. Ca sa pot pregati inventarul din 04.07.2010 am renuntat la libere pentru ca se lucra cu un adjunct cu 2 vanzatori pe schimb in ditamai magazinul. A venit directorul in vizita si a vazut o neregula. In momentul in care i-am spus ca de 2 luni se lucreaza cu 1 adjunct si 2 vanzatori pe schimb si ca eu pregatesc singura inventarul in depozit singura mi-a raspuns " ce ma intereseaza pe mine cu cati oameni lucrezi important e cum te organizezi" si mi-a facut referat cu 10% din salariu pe 1 luna. Lucrez de 3 ani la aceasta companie si am avut o conduita ireprosabila si nu am avut nici o alta sanctiune. Dupa ce a trecut inventarul cu bine am fost mutata la celalalt magazin sa pregatesc si inventarul lor din 11.07.2010. M-au adus la munca din libere. Reamintesc ca nici cu o saptamana inainte nu am avut liber iar inventarul din 04.07.2010 a tinut o zi intreaga. Am fost la munca de la ora 08.00 pana la 24.00. Luni si marti trebuia sa fiu libera iar marti am fost chemata la munca. In urmatoare zi de duminica 11.07.2010 am avut inventar la acest magazin .Am fost prezenta la munca de la ora 08.00 pana la ora 24.00. Voi mai avea liber doar in 18.07.2010.
Toata aceasta poveste lunga care poate va va plictisi a fost facuta pentru a intelege starea de oboseala fizica si psihica prin care trec. Incepand din octombrie de cand au fost mutati primii vanzatori in magazinul nou si pana acum am slabit 14 kg fara a tine niciun regim.
Pe director nu-l intereseaza ca am muncit fara libere si si am facut 2 inventare unul dupa altul doreste demisia mea. Daca nu mi-o dau de buna voie imi va desface contractul de munca. A mai facut-o. E foarte simplu , se formeaza o comisie eu nu am bani de avocat iar apararea mea nu va face 2 bani.
ACEASTA E POVESTEA MEA.
Lumea e prea obosita si toti au datorii. Nimeni nu are bani de avocat sa punem la punct un astfel de demon. Si in plus nimeni nu are incredere ca se va reusi. Suntem prea marunti sa ne batem cu un supermarket cu 100 de magazine in toata tara.
In speranta ca cineva a avut rabdare sa citeasca aceasta descarcare de suflet pana la capat va multumesc. Sperante ca ceva se va rezolva nu exista. Astept resemnata sa mi se desfaca contractul de munca .
Nu sunt sigura ca resemnarea este o solutie viabila....
Ar fi interesant de stiut daca aveti dovezi care sa ateste povestea d-vs. Cu alte cuvinte: fisele de pontaj cum arata? pontajul se face in baza unor semnaturi sau este electronic? In zilele libere ati pontat? In cazul in care se ajunge la un litigiu, aveti martori dispusi sa depuna pentru d-vs?
In tot cazul, opinia mea este sa nu semnati nicio demisie si sa-i lasati sa faca formalitatile pentru concediere. Intre timp cautati dovezile la care m-am referit mai sus si verificati-va contractul de munca, fisa postului si regulamentul intern.
va multumesc pentru raspuns. Pontajul e ok. arata ca am lucrat in zilele mele libere , am semnatura in condica de prezenta. Toata lumea stie ca am stat multe ore suplimentare pentru a lasa treaba buna in magazin si ca starea mea de oboseala si surescitare are un motiv. Din pacate in regulament spune ca pentru incidente cu clienti se poate dispune concedierea persoanei. Dar vreau sa stiu daca e legal sa se concedieze o persoana la prima abatere dupa 3 ani ireprosabili doar pe fondul unei oboseli acumulate care a dus la o iesire necontrolata? Greseala mea e ca nu am luat nr de telefon al clientei. Mi-a promis ca ma cauta de cate ori vine la cumparaturi. Sper sa o mai vad. Vreau sa mai stiu daca pot fi suspendata din functie fara reclamatia clientei si doar pe baza inregistrarilor de pe camera video. Mentionez faptul ca incidentul cu clienta nu a fost fizic si nici verbal. Am refuzat sa-i fac o factura de retur pentru ca s-a uitat la un pret mai mic si nu a mai vrut produsul. La insistentele ei am facut returul dar a durat cam mult pentru ca aveam o problema in birou legata de numararea seifului. Imi ieseau lipsa niste bani si eram foarte stresata. In final i-am explicat clientei problema , i-am cerut scuze si i-am oferit condica de reclamatii. Clienta a refuzat sa faca reclamatie spunand ca lucreaza in domeniu si intelege. Directorul a facut rost de nr ei de telefon din nu stiu ce surse si insista sa-mi faca reclamatie. Asta deja e hartuire.
Angajatul poate fi concediat pentru o singura abatere cu conditia ca aceasta sa fie grava. Gravitatea ar trebui demonstrata. "Incidente" cu clientii ce inseamna? Nu este detaliat? Concedierea nu poate fi dispusa chiar pentru orice....abaterea trebuie sa fie intr-adevar grava si de natura sa aduca prejudicii institutiei (materiale si/sau de imagine; la nivel extern si/sau intern). Daca lucrurile stau asa cum le-am inteles de la d-vs, in cazul unei contestatii la decizia de concediere, ati avea sanse de castig in instanta.
tocmai m-am intors de la munca. Supervizorul magazinului a venit in seara asta sa ia declaratii de la angajatii care au fost pe tura in seara respectiva. Mi-a lasat de inteles ca maine voi fi suspendata. V-am povestit incidentul in al 2-lea mesaj.Habar nu am ce sa fac. Ma gandesc ca atuci cand se va constitui comisia trebuie sa ma prezint cu un avocat Nu stiu . Nu am trecut prin asa ceva. Am mai lucrat si in alte locuri dar nu am vazut si nu am auzit nicaieri de atata bataie de joc.Ma poate baga foarte usor la prejudicierea imaginii firmei. Stiti cum e "clientul nostru stapanul nostru".
Demisie
octaviana_26
lucrez intr-un supermarket si intentionez sa plec. vreau sa ii anunt. pot pleca doar dandu-mi demisia? sau cat trebuie sa mai stau? daca imi dau demisia azi si ... (vezi toată discuția)