Vă rog din suflet dacă puteţi să mă ajutaţi cu un sfat in următoarele probleme:
1. nu am dus statele de plată la ITM pt. lunile aprilie, mai, iunie 2010, întrucât nu am făcut decât o plata parţială a drepturilor salariale aferente lunii aprilie 2010, suma fiind plătita de patron din lucrări efectuate la negru, deci fără acte in contabilitate. Cheltuielile cu salariile le-am inregistrat in contabilitate in fiecare lună, însă in evidenţa contabilă, nu am avut nici nici un venit de 3 luni de zile, deci nici o factura emisă . Am voie sa inregistrez pe cheltuieli salariile daca nu am inregistrate venituri?
2. mi s-au adus pt. a fi inregistrate în contabilitate in această perioadă chitanţe ce reflecta plăti catre Vodafon, furnizori et. Aş dori sa ştiu dacă pot înregistra aceste plăti in contabilitate în condiţiile in care eu nu am inregistrat plata salariilor, cu alte cuvinte, plata salariilor nu trebuie sa fie prioritară???? #-o
Multumesc.
1. Statele de plata trebuie depuse la ITM pana pe data de 25 a lunii urmatoare indiferent ca s-au platit sau nu salariile.
2. Se poate intampla sa nu se factureze nimic intr-o luna. Insa, cheltuielile efectuate in luna respectiva trebuie inregistrate in contabilitate cronologic, la data efectuarii acestora. Este un principiu contabil.
Pentru statele de plata nedepuse la ITM sunt doua variante : fie vorbiti cu inspectorul la care este arondata societatea sa vedeti daca va poate ajuta , fie mergeti la Corpul de Control pentru a primi o sanctiune prevazute de lege