avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1106 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... pensia de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

pensia de urmas

sunt studenta la zi in.trec in anul 3,si in septembrie nasc.as vrea sa stiu daca o sa mi bag dosaru pentru indemnizatie mai primesc pensia de urmas?tinand cont de faptul ca la facultate sunt pe numele de domnisoara.va multumesc anticipat pentru raspuns
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 19:47, 20 Iulie 2010
Indemnizatia pentru CCC pana la 2 ani se primeste deoarece pensia de urmas nu este un venit profesional impozabil.
deci sa inteleg ca le primesc pe amandoua si pensia de urmas si indemnizatia pt cresterea copilului?ma temeam de faptul ca nu cumva mai tarziu sa ma puna sa platesc pensia pe care o mai primesc in ultimul an de facultate din cauza faptului ca primesc si indemnizatia.multumesc pentru raspunsuri
Ultima modificare: Marți, 20 Iulie 2010
iuliana88, utilizator
Acum sa va raspund si eu, din punctul de vedere al prevederilor Legii nr. 19/2000. :)

Plata pensiei de urmas se suspenda numai in cazul in care beneficiarul acesteia realizeaza dintr-o activitate profesionala venituri brute lunare mai mari de o patrime din salariul mediu brut pe economie (art. 92, alin. 1, lit. d) din Legea nr. 19/2000).

Indemnizatia pentru CCC nu este venit realizat dintr-o activitate profesionala.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de urmas sau bursa sociala sandika888 sandika888 Buna ziua!In conditiile in care iau pensie de urmas de pe urma tatalui meu mai pot beneficia si de bursa sociala de la facultate?(sunt studenta in anul 1 la ... (vezi toată discuția)