avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 759 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediu de studiu
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediu de studiu

buna ziua..sunt studenta la litere idd anul IV si lucrez de aproximativ 2ani intr- o firma privata si voiam sa stiu daca firma este obligata cumva sa imi acorde concediu de studiu..
in contractul de munca nu este specificat nimic despre asta si vreau sa stiu daca mi se poate acorda concediu de studiu cu plata sau fara plata.multumesc
Cel mai recent răspuns: cristina27 , utilizator 16:24, 15 August 2007
Daca ai contract de munca pe o perioada nedeterminata ai dreptul sa ceri concediu pentru studii.
am contract de munca pe perioada nedeterminata
dar cate zile imi pot da( max..sau minim)..si daca sunt platite sau nu..
merci
Concediile pentru formare profesionala

ART. 149
(1) Salariatii au dreptul sa beneficieze, la cerere, de concedii pentru formare profesionala.
(2) Concediile pentru formare profesionala se pot acorda cu sau fara plata.
ART. 150
(1) Concediile fara plata pentru formare profesionala se acorda la solicitarea salariatului, pe perioada formarii profesionale pe care salariatul o urmeaza din initiativa sa.
(2) Angajatorul poate respinge solicitarea salariatului numai cu acordul sindicatului sau, dupa caz, cu acordul reprezentantilor salariatilor si numai daca absenta salariatului ar prejudicia grav desfasurarea activitatii.
ART. 151
(1) Cererea de concediu fara plata pentru formare profesionala trebuie sa fie inaintata angajatorului cu cel putin o luna inainte de efectuarea acestuia si trebuie sa precizeze data de incepere a stagiului de formare profesionala, domeniul si durata acestuia, precum si denumirea institutiei de formare profesionala.