Buna ziua,
Conform art. 81, alin. 6 din normele de aplicare ale
OUG 158/2005 aprobate prin Ordinul MS/CNAS 60/32/2006, modificate prin Ordinul MS/CNAS 430/470 din 11 mai 2010 (art.1, punctul 25), cu modificarile si completarile ulterioare) - Angajatorii au obligaţia să transmită casei de asigurări sociale de sănătate, în termen de maximum 6 zile de la data la care au fost înştiinţaţi cu privire la apariţia stării de incapacitate temporară de muncă, lista persoanelor angajate aflate în incapacitate temporară de muncă.
Conform aceluiasi art 81 alin 1. - Asiguraţii au obligaţia de a înştiinţa plătitorii de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate privind apariţia stării de incapacitate temporară de muncă şi privind datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor şi unitatea în care funcţionează acesta, în termen de 24 ore de la data acordării concediului medical.
Avand in vedere faptul ca pot exista angajati care nu anunta concediul medical in 24 de ore sau nu pot furniza toate datele care trebuie raportate ( ptr ca nu au inca CM-ul de la doctor), noi in caliate de angajator putem afla in situatia de a nu fi raportat in 6 zile unele concedii medicale, ce se intampla in acest caz ?
As dori sa stiu ce se intampla in cazul in care un angajat ne aduce un concediu medical pe care nu l-a anunta la timp iar noi ca angajator nu l-am raporta.
Avem o baza legala de a sanctiona angajatul ?
Exista o baza legala de a fi noi sanctionati ?
Multumesc de raspuns.