Am si eu o intrebare: Este legal sa mi se citeasca mailul de la firma? Mailurile pot contine sau nu date/conversatii cu caracter personal/privat.
Spre ex: lucrez la firma Microsoft (doar un exemplu, nu lucrez acolo )
si mailurile le trimit/primesc in Outlook pe adresa "ion@microsoft.ro". Este legal ca adminii IT (sau alt angajat) de la firma sa imi citeasca mailurile?
Teoretic depinde de regulile interne (care, la firma mari in doemniul IT, precis exista si sunt foarte bine intocmite).
Sunt mai multe aspecte de analizat, dar raspunsul in mare este ca da, e legal sa fie citite, daca sunt indeplinite mai multe conditii de genul:
- este e-mail creat de firma pt. dvs., ca angajat?
- este permis prin reguli interne sa il folositi in scop privat (contul? dar calculatorul?)
- ce drepturi au administratorii de sistem prin reguli interne? ce obligatii?
- exista cumva conturi comune - de echipa, spre exemplu?
mi se pare ciudat...in fine.
Nu lucrez la o companie IT, nu are nici o treaba...dar orice firma tine la secretele ei, insa nu mi se pare un motiv sa fii monitorizat fara sa fii anuntat.
Oricum, aveti idee daca exista vreo lege care permite/interzice astfel de monitorizari ? Sau orice temei legal?
Daca vi se monitorizeaza doar e-mail-ul companiei, au voie, dar ar fi trebuit sa va anunte de asta.
Daca vi se monitorizeaza cumva e-mail-ul privat, atunci ii puteti acuza de violarea corespondentei.
@ Candy...
Lege care interzice astfel de monitorizari nu exista. Si exista in drept un principiu: ceea ce nu este interzis, este permis :)
Exista insa unele restrictii pentru astfel de montorizari, ca sa va protejeze dvs. dreptul la viata privata (care nu prea are ce caauta, de altfel, pe mailul de serviciu). International, se cheama "dataprotection", si este un set de legi generale.
Dar sa nu uitam despre ce vorbim: "logistica" (aka cont de mail, claculator, curent, cablu, abonament net, server, birou) firmei, timpul firmei (aka programul de lucru al angajatului), banii firmei (aka facturi platite de ei salariul dvs.), relatiile firmei (cu clienti, prin mailul dvs., cu furnizori etc.). Intr-o firma care se repecta, nu ar trebui ca viata dvs. privata sa ajunga pe mailul de serviciu (sau daca ajunge sa fie pe riscul dvs.), si nici mailul dvs. privat nu ar trebui sa ajunga "in firma", fara reguli foarte clare.
Numai bine!