1. Nu exista obligatia ca un angajator sa aiba incheiat ccm. Legea prevede ca angajatorii care au peste 21 de salariati au obligatia negocierii acestuia.
2. Nu aveti ce sa faceti , in aceasta privinta.
3. Legat de arhivarea mailurilor , verificati reg.intern al angajatorului daca exista vreo prevedere privind caracterul de informatie publica a acestora.
La 1 si 2 sunt perfect de acord cu @freeelis.
La 3, aduc o precizare suplimentara:
Chiar daca nu scrie nimic in RI / ROI / procedurile firmei despre caracterul (public, privat semipublic etc.) al mailurilor de serviciu,
tot consider ca cerinta angajatorului legata de arhivarea la comun este una legala.
Cu alte cuvinte, pentru ca mailurile (de serviciu, transmise folosind mijloacele firmei) sa se citeasca, arhiveze, pastreze etc. la comun, nu consider ca este necesar ca angajatorul sa precizeze undeva ca ele sunt "publice". este suficienta pentru asta tocimai instructiunea de "arhivare", fara alte demersuri.
Spun asta pentru ca, in exercitarea atributiilor de serviciu si pe mijloacele tehnice ale firmei, angajatul nu poate avea pretentii de "confidentialitate" - el, salariatul, nu isi desfasoara vita privata, ci un serviciu "profesinal" pentru acre este platit si care serviciu face parte dintr-un mecanism economic.
Confidentialitatea lucrarilor de pe mailul de serviciu ar fi in totata contradictie cu principiile de dreptul muncii, in special cu dreptul angajatorului de organizare, dispozitie si control tehnic si ierarhic asupra muncii si disciplinei salariatului. Daca toate negocierile desfasurate in scris, in numele firmei, prin e-mail de un director / lucrator din departamentul de "vanzari" / "aprovizionare" ar disparea odata ce angajatul ar pleca din firma, activitatea economica ar putea fi foarte usor blocata ...
@ MariaDrF: cand lucrati (indiferent de modul de arhivare) trebuie sa porniti de la prezumtia ca lucrarile dvs. sunt publice (la fel si comportamentul in exercitarea lor).
Va recomand cu caldura si sa avitati schimbul d emailuri private de pe mijloacele firmei, pentru ca (1) in mod normal nu este corect un astfel de comportament si (2) stiu firme care monitorizeaza aceste lucruri, cu sau fara stirea salariatilor.
Angajatorii trebuie sa va respecte viata privata si drepturile inerente persoanei umane, insa confidentialitatea mailurilor de serviciu si dreptul de a folosi mailul de firma in scop privat nu fac parte dintre aceste drepturi.
Multumesc mult pentru raspunsul detaliat. Asa este, viata privata nu are ce cauta in mailurile de serviciu si nu am sau am sters ce era privat. Simteam doar ca imi este, totusi, violata intimitatea, chiar daca sunt mailuri de serviciu. Adica as prefera sa las laptopul la serviciu si sa ofer parola inbox-ului persoanei care imi tine locul si sa caute cand are nevoie de ceva, nu sa pun toate mailurile pe un server unde poate citi toata lumea...