Corespondenta primita/trimisa pe/de pe adresa angajatului de serviciu gen "x.escu@firma.ro" sunt proprietatea angajatorului sau ale angajatului?
Este considerata corespondenta privata sau de serviciu?
Ma refer la toate mesajele, nu numai la cele care au legatura cu serviciul.
Poate fi tras la raspundere si i se pot cere daune interese in cazul in care angajatul sterge toate mesajele la incheierea contractului individual de munca?
Avem vreo referință legală în acest sens? Mă interesează și pe mine subiectul.
Și o completare: Din punctul meu de vedere, chiar dacă poate fi considerat e-mail-ul ca fiind proprietate a angajatorului, pentru a solicita daune interese, acesta ar trebui să poată cuantifica cu exactitate pierderile generate sau să stabilească în prealabil o sumă pentru situația aceasta concret. În cazul acesta mi se pare imposibil să estimezi eventualele pierderi, totuși.
Ideea este ca pe adresa de email a angajatului acesta primeste diverse informatii in legatura cu munca lui si activitatea firmei.
De multe ori sau in majoritate, emailurile nu sunt trimise in cc si altor angajati care ar avea legatura sau nevoie de informatiile respective iar angajatul care le primeste nu le forward-eaza intotdeauna si acestora.
Ce regim au aceste email-uri primite pe adresa "personala" de pe serverul firmei?
Exista posibilitatea ca mailurile sa fie sterse de angajat. Nu stiu daca exista vreo setare ca dupa deschiderea mailului acesta sa fie arhivat automat pe server astfel incat mailul sa nu "dispara".
Intrebarea este pusa ca urmare a faptului ca unii colegi sterg din mailurile primite din partea colaboratorilor pe motiv de "spatiu insuficient".
Cum poate fi restrictionata o astfel de "activitate"?
In privinta pierderilor, sa presupunem ca angajatul primeste o cerere de oferta din partea unui client, angajatul face cererea "pierduta". Chiar daca este vorba despre un contract prezumtiv tocmai un astfel de aspect priveste intrebarea din topic. Unii mai fac si "afaceri" personale pe mailul firmei in detrimentul firmei.