Acum cativa ani am contractat de la o retea de cartier servicii internet.
Pentru ca, pe vremea aceea, principalul beneficiar al serviciilor era fiul meu, am convenit cu el sa incheie pe numele lui contractul, fiind mai iber si avand timp sa se ocupe de toate cele necesare. Mentionez faptul ca era minor si nu avea niciun venit.
Dupa o vreme (cativa ani), reteaua de cartier a fost preluata de o firma cu acelasi obiect de activitate. Ulterior preluarii am primit o hartie prin care se comunica preluarea clientilor de catre noua firma si faptul ca plata trebuie efectuata in consecinta la casieria noii firme.
O vreme lucrurile au decurs normal, in sensul ca ei furnizau serviciile, iar noi plateam abonamentul.
Plata se facea cu numerar, la casieria indicata. Mentionez faptul ca nu se primea o factura din care sa reiasa suma de plata. La data platii se emitea chitanta, iar peste o vreme se elibera si factura, odata cu chitanta.
La un moment dat. Serviciile au inceput sa lase de dorit. Nu aveam internet mai multe ore, in urma reclamatiilor se deschideau “bonuri de deranjament” care se rezolvau cu mare intarziere, etc. Asa s-a ajuns la nefunctionari timp de mai multe zile consecutiv, apoi la perioade din ce in ce mai dese de nefunctionare, urmate de 1-2 zile de functionare in parametri, dupa care iarasi nefunctionare mai multe zile. Pentru anuntarea nefunctionarii am dat foarte multe telefoane, am cheltuit bani, in conditiile in care am continuat sa platim abonamentul internet la timp si integral, neexistand reduceri pentru perioadele de nefunctionare.
Asa se face ca, dupa foarte multe astfel de luni, in care mai mult nu aveam decat aveam internet, am luat decizia de a rezilia contractul. Contractul, e un fel de a spune, intrucat un contract adevarat fusese incheiat doar cu firma care detinea initial reteaua de cartier, iar dupa preluarea de catre cealalta firma, in afara de hartia de instiintare, din care nu reiesea faptul ca aceasta avea vreo obligatie catre clientii preluati, nu am mai primit / semnat niciun act.
Cu toate astea, am trimis catre firma respectiva o cerere de reziliere, explicand motivele si detaliind situatia din ultimele luni. Mentionez ca in momentul depunerii cererii nu beneficiam de servicii, intrucat din nou axista o problema cu furnizarea lor.
Bineinteles, nu am primit niciun raspuns de la firma respectiva, dar dupa ce data scadenta a trecut, fiul meu a fost sunat si I s-a cerut sa faca plata (in conditiile in care noi nu avusesem internet de mai multa vreme, inclusiv in luna anterioara, cand achitasem integral abonamentul, cat si in luna curenta, cand nu am beneficiat de servicii.
Am trimis din nou o adresa catre firma, mentionand faptul ca refuzam plata abonamentului, intrucat serviciile care faceau obiectul “contractului” invocat nu au fost furnizate, reamintind faptul ca am depus o cerere de reziliere, la care nu am primit raspusn si, in plus, mentionand faptul ca nu am primit o factura din care sa reiasa obligatia de plata, nici o copie a contractului, pe care am solicitat-o in mai multe randuri, intrucat nu aveam un exemplar al contractului initial, si nu stiam care sunt prevederile acestuia.
Iarasi nu am primit niciun raspuns, timp de mai multa vreme. La un moment dat, am primit o adresa conform careia eram instiintati de faptul ca, in cazul neachitarii abonamentului, fiul meu, in calitate de beneficiar al contractului, va fi dat in judecata. Mentionez faptul ca fiul meu are acum 20 de ani, este student si nu are niciun venit, iar toate platile lunare le-am achitat noi, parintii, el fiind beneficiar conform contractului invocat.
In adresa primita nu s-a facut nicio referire la solicitarea lui de reziliere, nici la solicitarea facturii si a copiei contractului.
In urma primirii acestei hartii, fiul meu a mers la sediul firmei (nu pentru prima oara, a mai mers si inainte, atat pentru a face reclamatii, cat si pentru a depune cererea de reziliere, etc) si a incercat sa explice de ce nu este de acord sa achite contravaloarea abonamentului pentru perioada solicitata, si care au fost motivele neplatii, respectiv a rezilierii. Persoana cu care a discutat nu a facut decat sa-I spuna ca trebuie sa faca plata, intrucat, in caz contrar, va fi dat in judecata. Trebuie sa subliniez faptul ca valoarea abonamentului lunar era de aproximativ 30 lei (nu mai stiu exact suma si, cum nu exista nicio referire, in niciuna din hartii, la suma de plata, nici nu am de unde sa stiu care e datoria catre firma).
La putina vreme dupa vizita fiului meu, am p[rimit o notificare conform careia urmeaza sa fie chemat in judecata pentru recuperarea datoriei, a penalizarilor (cxare nu stim cat sunt) si a cheltuielilor de judecata.
Avand in vedere cele de mai sus:
Fiul meu este un pic speriat din cauza ca nu are experienta in astfel de situatii.
Bineinteles ca nu a putut sa se opuna deciziei parintilor de a nu achita sumele solicitate, neavand venit, iar noi nu am fost de acord sa achitam sumele respective, din moment ce furnizorul nu si-a respectat obligatiile in contractul la care face referire.
Desi suma in discutie nu e (sau cel putin nu era, la momentul nrespectiv) mare, am refuzat categoric sa platim si sa “jucam” dupa cum “canta” respectivul provider, considerand fara temei si chiar un abuza cererea acestuia, mai ales ca pe toata perioada derularii in bune conditii a colaborarii am fost bun-platnic si nu am avut niciun fel de probleme de plata, nu am cerut oferte preferentiale, nici chiar reduceri pentru perioadele de nefunctionare, desi asa ar fi fost firesc.
Eu l-am incurajat pe fiul meu sa-si sustina punctul de vedere, si sa nu se teama de chemarea in judecata, dar am indoieli ca in fata instantei, in conditiile in care nu a ami avut astfel de experiente si nu este foarte comunicativ, isi va putea sustine cauza si ca va avea sanse sa explice instantei cum au stat lucrurile. Evident, firma va appela la un avocat specializat, care va sti cum sa puna lucrurile intr-o lumina favorabila furnizorului, fapt care este posibil sa-l inhibe pe fiul meu, rezultand poate o lipsa de comunicare care cu siguranta poate duce la pierderea in fata avocatului, pregatit pentru astfel de situatii.
Prin urmare, apelez la oricine este doritor sa ajute la sustinerea unui punct de vedere, al unui principiu, sa ne sprijine in cazul in care se va ajunge la chemarea in judecata. Avand in vedere suma disputata, nu se pune problema unui castig material din partea noastra, in cazul in care am castiga, sau de o mare pierdere, in cazul castigarii de catre partea adversa/ Este vorba doar de dorinta de a nu ceda unor presiuni – probabil ca noi mai sunt multe alte persoane care se lasa intimidate si care platesc, poate mult mai multi bani, pentru servicii pe care nu le primesc si / sau sunt private de anumite drepturi. Consider ca tot mai multe persoane ar trebui sa faca acest lucru, poate la un moment dat ceva se va schimba pe piata serviciilor si nu numai, si oamenii nu ar mai trebui sa plateasca ceea ce nu primesc, ori sa nu primeasca despagubiri pentru prejudiciile pe care le sufera.
Asadar, daca exista printre Dvs. avocati care se pot oferi, pro bono, sa ne reprezinte intr-un eventual proces, in scopul declarat mai sus, astept un semn pentru a lua ulterior legatura si de a povesti cu lux de amanunte si a pune la dispoztie toata corespondenta purtata cu firma in cauza.
Nu stiu daca se pot solicita / obtine daune de la furnizorul in discutie, avand in vedere situatia prezentata, dar daca da, sunt dispusa sa le ofer avocatului, in cazul castigarii unor eventuale sume, drept rasplata pentru efortul depus.
De cand a ajuns un minor sa poata incheia contracte?
Asta e o alta problema pe care mi-am pus-o: Este valabil un contract, incheiat de un minor cu varsata intre 14-18 ani, fara sa se fi solicitat acordul scris al parintilor? Mai ales, tinand cond de faptul ca nu avea niciun venit... Practic, el a platit serviciile "contractate" din banii "de buzunar" primiti de la parinti.
Daca ati fost preluat firma noua trebuia sa va invite pe la sediu sau sa reinoiti contractul
S-a trimis o hartie, Contract de novatie parca ii zicea, prin care se aducea la cunostinta preluarea drepturilor si obligatiilor vechii firme de catre noua firma. Mentionez ca hartia respectiva NU a fost semnata de fiul meu.
Mai erau si alti provideri.De ce nu v-ati dus la ei? De ce a fost nevoie sa cheltuiti bani si timp? Si pentru ce? Tineati atata la firma aia? Trebuia sa renuntati din a treia zi. Vaaai cata bunavointa.Ati mers de nustiu cate ori sa sezitati deranjament( credeti ca ei saracii ...nu stiau)... De la cine ati primit notificare? De la firma de cablu insasi? sau de la vreo firma recuperatoare?
Fiul meu a tinut neaparat sa ramana "la ei", intrucat, cel putin la inceput, serviciile erau acceptabile, si nu vroia sa riste mutandu-se la alt provider. Problema e ca la putin timp dupa preluare lucrurile au inceput sa se schimbe, mai intai putin cate putin, apoi asa cum am spus mai sus, timp indelungat si fara posibilitati de rezolvare. Logic ca trebuia sa reclamam, pentru ca altfel nu aveam servicii! La inceput am crezut ca e ceva temporar, dar s-a dovedit a fi dezinteres, desi noi am sperat ca, dupa mai multe reclamatii, se va face ceva astfel incat problema sa se remedieze pe termen lung, fapt care nu s-a intamplat... Notificarile le-au trimis firma in discutie (care, apropo, nu e "de cablu", e provider internet), dupa ce am refuzat sa platim niste servicii de care nu am beneficiat.
va fac o recomandare..puneti tot ce ati scris aici....plus alte amanunte.. pe hartie...si faceti o plangere ...poate chiar si la ANPC si la ANRC ... SI cereti banii inapoi pt lunile in care nu ati beneficiat de serviciu dar ati platit abonament....( abonament teoretic...ca practic nu ati semnat nimic cu noua firma)
Asa am intentionat, chiar am scris asta intr-una din adresele trimise catre firma, doar ca, asa cum am spus, titular de contract e fiul meu, care se presupune ca ar trebui sa se duca si sa sustina toate cele scrise, el e mai emotiv din fire si mai comod... cum am spus, decat sa-si bata capul, ar prefera sa plateasca, doar nu e suma mare, doar ca parintii nu sunt de acord, doar sunt banii nostri, si nu consideram corect sa platim ceea ce nu folosim, mai ales in conditiile date...
Astept in continuare informatii de la oricine a trecut prin astfel de probleme, sau ne poate ajuta in orice fel.
Multumesc celor care au raspuns pana acum, si anticipat celor care o vor face in continuare.
Probleme cosmote
george302
Acum vreo 4 ani de zile am avut un abonament la cosmote, dupa perioada contractuala am dorit sa inchid abonamentul. am fost la un magazin cosmote, am platit ... (vezi toată discuția)