oug 63/2010
Art.III
(5) Pentru reducerea cheltuielilor de personal şi încadrarea în numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (1) şi (2), respectiv în nivelul maxim al cheltuielilor de personal stabilit potrivit alin. (4), ordonatorii de credite ai bugetelor prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, pot reduce numărul de posturi finanţate şi, respectiv, pot disponibiliza, în condiţiile legii, personalul aferent.
Avand in vedere faptul ca, in institutia dvs. nu se impune reducerea numarului de posturi, ca urmare a plafonului maxim de functionari....intervinte partea cu " conditiile legii"
care lege...e legea nr. 188/1999
" ART. 100
(1) În caz de reorganizare a autorităţii sau instituţiei publice, funcţionarii publici vor fi numiţi în noile funcţii publice sau, după caz, în noile compartimente în următoarele cazuri:
a) se modifică atribuţiile aferente unei funcţii publice mai puţin de 50%;
b) sunt reduse atribuţiile unui compartiment;
c) este schimbată denumirea fără modificarea în proporţie de peste 50% a atribuţiilor aferente funcţiei publice;
d) este schimbată structura compartimentului.
(2) Aplicarea prevederilor alin. (1) se face cu respectarea următoarelor criterii:
a) categoria, clasa şi, după caz, gradul profesional ale funcţionarului public;
b) îndeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru funcţia publică;
c) pregătirea profesională;
d) să fi desfăşurat activităţi similare.
(3) În cazul în care există mai mulţi funcţionari publici, se organizează examen de către autoritatea sau instituţia publică.
(4) Reducerea unui post este justificată dacă atribuţiile aferente acestuia se modifică în proporţie de peste 50% sau dacă sunt modificate condiţiile specifice de ocupare a postului respectiv, referitoare la studii.
(5) În cazul reorganizării activităţii prin reducerea posturilor, autoritatea sau instituţia publică nu poate înfiinţa posturi similare celor desfiinţate pentru o perioadă de un an de la data reorganizării."
daca va incadrati in prevederile alin. (4) , atunci e bai mare pentru dvs....daca va reduce abuziv...e bai mare pentru primar. :)
eu ma ocup cu starea civila, inregistrarea documentelor si corespondenta unitatii.nu mi s-au adus la cunostinta modificari ale atributiilor mele, deci cred ca nu ma incadrez in prevederile alin (4).sa inteleg ca o face in mod abuziv?cum pot contracara acest lucru?
va multumesc din suflet pentru raspuns..:((
ramane sa asteptati actul administrativ ( dispozitia) prin care sunteti concediata. acea dispozitie, trebuie atacata in contencios.
daca nu va pricepeti...cand o fi cazul, va sfatuiesc sa apelati la un avocat bun. :)