avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 737 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... protectia muncii - studii superioare tehnice
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

protectia muncii - studii superioare tehnice

Buna ziua, am si eu o intrebare, am terminat Politehnica Bucuresti - Facultatea de Electronica si Telecomunicatii in 2007 si sunt Administrator la o firma de imobiliare. As dori sa stiu daca, avand studii superioare tehnice, pot face eu inspectia muncii. (sunt 3 angajati cu 2 ore, si un paznic cu 8 ore).
Multumesc si astept cu interes raspunsurile dvs.
Cel mai recent răspuns: andymaurul , utilizator 21:52, 25 Iulie 2010
Da,daca efectuati un curs de securitate si sanatate in munca cu durata de 90ore,potrivit L.319/2006 privind securitatea si sanatatea in munca.
Ultima modificare: Duminică, 25 Iulie 2010
andymaurul, utilizator
1.
NU - daca este vorba de inspectia muncii. Aceasta o fac numai inspectorii functionari ai ITM
vezi: [ link extern ] /
2.
DA, daca este vorba de protectia si securitatea muncii
vezi Legea nr. 319 din 14 iulie 2006 a securităţii si sănătăţii în muncă, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 646 din 26 iulie 2006, coroborate cu prev. Normelor Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006.
vezi Normele Metodologice:
SECŢIUNEA 4: Serviciile interne de prevenire şi protecţie
Art. 23
(1)Serviciul intern de prevenire şi protecţie trebuie să fie format din lucrători care îndeplinesc cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului mediu şi/sau superior, conform prevederilor art. 47-51, şi, după caz, alţi lucrători care pot desfăşura activităţi auxiliare.
(2)Conducătorul serviciului de prevenire şi protecţie trebuie să îndeplinească cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului superior, conform prevederilor art. 47-51.
Art. 24
(1)Serviciul intern de prevenire şi protecţie se organizează în subordinea directă a angajatorului ca o structură distinctă.
(2)Lucrătorii din cadrul serviciului intern de prevenire şi protecţie trebuie să desfăşoare numai activităţi de prevenire şi protecţie şi cel mult activităţi complementare cum ar fi: prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului.
(3)Angajatorul va consemna în regulamentul intern sau în regulamentul de organizare şi funcţionare activităţile de prevenire şi protecţie pentru efectuarea cărora serviciul intern de prevenire şi protecţie are capacitate şi mijloace adecvate.
Art. 25
Serviciul intern de prevenire şi protecţie trebuie să aibă la dispoziţie resursele materiale şi umane necesare pentru îndeplinirea activităţilor de prevenire şi protecţie desfăşurate în întreprindere.
Ultima modificare: Duminică, 25 Iulie 2010
legalmgm, utilizator
legalmgm a scris:

1.
NU - daca este vorba de inspectia muncii. Aceasta o fac numai inspectorii functionari ai ITM
vezi: [ link extern ] /
2.
DA, daca este vorba de protectia si securitatea muncii



vezi Legea nr. 319 din 14 iulie 2006 a securităţii si sănătăţii în muncă, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 646 din 26 iulie 2006, coroborate cu prev. Normelor Metodologice din 11 octombrie 2006 de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006.
Conditiile de atestare ca inspector:
- conform prev. art.31, art.32 si art.37 lit.c). din HG nr.1425/11.10.2006, este necesară prezentarea in forma legalizata a tuturor copiilor de pe documentele care atestă pregătirea profesională şi nivelul de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, conform cerintelor legale;
- conform prev. art.37 lit.e). din HG nr.1425/11.10.2006, pentru a face dovada îndeplinirii acestor condiţii este necesară depunerea următoarelor: copii legalizate a carnetelor de muncă şi copii legalizate(certificate) ale oricăror alte documente care pot să ateste şi să suţină experienţa de cel puţin 5 ani în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă pentru personalul care va desfăşura activităţile de prevenire şi protecţie.




Cu respect,avand in vedere nr.angajatilor ,ii trebuie doar un curs de securitate si sanatate in munca cu durata de 90 de ore.Problema la care faceti referire cu privire la 5 ani vechime in domeniu ssm se refera la abilitarea serviciilor externe de ssm.
andymaurul a scris:
Cu respect, avand in vedere nr.angajatilor ,ii trebuie doar un curs de securitate si sanatate in munca cu durata de 90 de ore.
Problema la care faceti referire cu privire la 5 ani vechime in domeniu ssm se refera la abilitarea serviciilor externe de ssm.

Art. 16
(1) În cazul întreprinderilor cu până la 9 lucrători inclusiv angajatorul poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a)activităţile desfăşurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr. 5
b) angajatorul îşi desfăşoară activitatea profesională în mod efectiv şi cu regularitate în întreprindere şi/sau unitate;
c) angajatorul îndeplineşte cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, corespunzătoare cel puţin nivelului de bază, conform prevederilor art. 47-51.
(2) în situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), angajatorul trebuie să desemneze unul sau mai mulţi lucrători, conform prevederilor art. 20-22, sau poate organiza serviciul intern de prevenire şi protecţie, conform prevederilor art. 23 - 27, şi/sau să apeleze la servicii externe.
(3) în situaţia în care sunt îndeplinite condiţiile de la alin. (1), dar angajatorul nu realizează în totalitate activităţile de prevenire şi protecţie, pentru activităţile pe care nu le realizează angajatorul trebuie să apeleze la servicii externe.

Art. 48
(1)Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului de bază sunt:
a)studii în învăţământul liceal filiera teoretică în profil real sau filiera tehnologică în profil tehnic;
b)curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. A, cu o durată de cel puţin 40 de ore.
(2)Nivelul de bază prevăzut la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatul de absolvire a cursului prevăzut la alin. (1) lit. b).
Art. 49
(1)Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului mediu sunt:
a)studii în învăţământul postliceal în profil tehnic;
b)curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. B, cu o durată de cel puţin 80 de ore.
(2)Nivelul mediu prevăzut la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatul de absolvire a cursului prevăzut la alin. (1) lit. b).
Art. 50
(1)Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului superior sunt:
a)studii superioare tehnice;
b)curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. B, cu o durată de cel puţin 80 de ore;
c)curs postuniversitar de evaluare a riscurilor cu o durată de cel puţin 180 de ore.
(2)Nivelul superior prevăzut la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatele de absolvire a cursurilor prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c).
(3)Cerinţa minimă prevăzută la alin. (1) lit. b) este considerată îndeplinită şi în situaţia în care persoana a absolvit o formă de învăţământ postuniversitar în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Art. 51
Cursurile în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, prevăzute la art. 48 alin. (1) lit. b), art. 49 alin. (1) lit. b) şi la art. 50 alin. (1) lit. b), se efectuează de către furnizori de formare profesională autorizaţi conform prevederilor art. 18 - 27 din Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 375/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Ultima modificare: Duminică, 25 Iulie 2010
legalmgm, utilizator
Nu are nici o legatura serviciul intern de prevenire şi protecţie la o firma cu 4 angajati.
ART. 16
(1) În cazul întreprinderilor cu pana la 9 lucrători inclusiv angajatorul poate efectua activităţile din domeniul securităţii şi sănătăţii în munca, dacă se îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) activităţile desfăşurate în cadrul întreprinderii nu sunt dintre cele prevăzute în anexa nr. 5
b) angajatorul isi desfăşoară activitatea profesională în mod efectiv şi cu regularitate în întreprindere şi/sau unitate;
c) angajatorul îndeplineşte cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în munca, corespunzătoare cel puţin nivelului de baza, conform prevederilor art. 47-51.

In acest caz, este necesar ca nivelul de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în munca sa fie nivel de baza, care are urmatoarele cerinte:
a) studii în învăţământul liceal filiera teoretică în profil real sau filiera tehnologică în profil tehnic;
b) curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în munca, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. A, cu o durata de cel puţin 40 de ore
De unde la nivelul de baza 80 de ore?.
Ultima modificare: Duminică, 25 Iulie 2010
Marcel Mihalache, Avocat

Alte discuții în legătură

Responsabil protectia muncii claudia_cristina claudia_cristina Buna, Va rog sa ma ajutati cu doua informatii: 1. e obligatoriu ca intr-o firma persoana care se ocupa de protectia muncii sa fie angajata la acea firma, ... (vezi toată discuția)
Curs obligatoriu ssm jacquelline jacquelline Buna ziua! As dori sa stiu daca pentru postul de responsabil SSM, cursul de gestionare a substantelor periculoase face parte din categoria cursurilor ... (vezi toată discuția)
Buna ziua! pentru a ocupa un post pe studii superioare intr-un ... Gabrielagr Gabrielagr Buna ziua! Pentru a ocupa un post pe studii superioare intr-un serviciu intern de prevenire si protectie in cadrul unei institutii publice, iti trebuie ... (vezi toată discuția)