avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1225 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Pasi de urmat in cumpararea unui apartament?
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Pasi de urmat in cumpararea unui apartament?

Buna ziua,

Doresc sa cumpar un apartament si nu stiu nimic despre cum se procedeaza...Cam cat timp dureaza actele?ce avans se da? ce acte trebuie sa verific ,etc..
Sper sa ma poata lamuri cineva..
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 09:47, 31 August 2007
Avand in vedere ca faci actele la notar, se va ocupa acesta sa verifice actele.
Trebuie un certificat de sarcini de la BCF
Adeverinta de la asociatia de proprietari din care sa rezulte ca nu sunt datorii.
Dureaza intre 2 zile si o luna, depinde cum merg treburile la BCF si daca platesti sau nu taxa de urgenta.
Ultima modificare: Joi, 30 August 2007
Adrian Copil, Consilier juridic
Multumesc pentru raspuns.
In momentul in care intentionati sa cumparati o casa este util sa verificati:
Valabilitatea si corectitudinea actelor originale
Cereti sa vi se arate dosarul cadastral al imobilului
Existenta unor litigii in familia vanzatorului (partaj, succesiuni, etc)
• Vanzarea-cumpararea se va face la notariat cu respectarea tuturor cerintelor legale:
Extras de carte funciara - 24 h
Certificat fiscal - 48 h -persoana fizica
Taxele si onorariul notarului sunt suportate de cumparator
Acte Necesare Vanzare Cumparare Apartament
1. Acte de proprietate in original
a) in cazul actelor incheiate cu SCAVL Giulesti, SC ICRAL Foisor SA, SC Orizont SA, DAFI, SC APOLODOR SA, IMOBILIARA RA, SC ROMCONFORT SA, SC Cotroceni SA, SC TITAN SA , SC BERCENI SA etc.:
- contract vanzare cumparare sau contract de construire; act aditional;
- proces verbal de predare-primire a locuintei
- contract de imprumut
- dovada de achitare integrala (adeverinta)
b) in cazul actelor incheiate la notar - contract vanzare cumparare
c) in cazul mostenirilor, dupa caz, actele de proprietate de la punctul a) sau b) si certificatul / certificatele de mostenitor.
La incheierea contractului de vanzare cumparare se vor prezenta in original toate actele fostilor proprietari (istoricul proprietatii).
2. Certificat fiscal de la Directia Taxe si Impozite Locale sau Primaria Localitatii unde se afla apartamentul - pentru judete. In certificatul fiscal trebuie precizat obligatoriu: proprietarul sau proprietarii cu numele corect; adresa corecta a apartamentului; suprafata de teren aferenta; fara datorii.
Certificatul fiscal nu trebuie sa fie mai vechi de 3 zile si trebuie sa fie eliberat in luna in care se incheie contractul de vanzare cumparare in forma autentica.
Certificatul fiscal trebuie adus la notariat cu o zi inainte de autentificarea contractului de vanzare cumparare, pentru verificare. In cazul in care nu se aduce cu o zi inainte si exista greseli, proprietarul isi asuma riscul de a nu incheia contractul de vanzare cumparare la data programata.
In cazul in care apartamentul nu este intabulat, intabularea se poate face si de catre biroul notarial si trebuie adus certificat fiscal pentru intabulare. La data incheierii contractului de vanzare cumparare trebuie adus un alt certificat fiscal, valabil 3 zile, cu mentiunea "pentru vanzare ".
3. Incheierea de carte funciara de la judecatorie sau de la Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara - Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara - Biroul de Carte Funciara de sector.
4. Extrasul de carte funciara (valabil 5 zile de la data depunerii cererii la Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara - Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara - Biroul de Carte Funciara de sector), care se obtine numai de biroul notarial. In extras trebuie sa se precizeze ca imobilul nu este grevat de sarcini.
Pentru obtinerea extrasului de carte funciara, trebuie sa se prezinte si sa completeze cererea la notariat, unul dintre proprietari, cu patru zile lucratoare inainte de incheierea contractului de vanzare cumparare.
5. Adeverinta de la asociatia de locatari / proprietari din care sa reiasa ca apartamentul nu are datorii la cotele de intretinere, vizata la primaria de sector.
In cazul in care apartamentul este situat in sectorul 5, cererea trebuie depusa la Primarie, pentru vizat, cu cel putin 6 (sase) zile lucratoare inainte de semnarea contractului de vanzare cumparare;
6. Ultima chitanta de achitare a energiei electrice.
7. Dosar cadastral in copie.
8. Daca este cazul, certificat pentru schimbarea adresei postale, in cazul in care adresa postala din titlul de proprietate nu corespunde cu adresa postala din certificatul fiscal, incheierea si extrasul de carte funciara.
9. Certificate de casatorie vanzatori si cumparatori (daca este cazul), sau sentinta civila de divort cu mentiunea "definitiva si irevocabila".
10. Buletinele / cartile de identitate (trebuie sa fie in perioada de valabilitate), in cazul in care este expirat se prezinta pasaport si carnet de conducere.

Toate documentele se prezinta in original.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Documente necesare AneMariDorina AneMariDorina Doresc sa-mi cumpar un apartament. Ce acte trebuie sa am asupra mea ca si cumparator si ce documete trebuie sa aiba cel care vinde? Ce taxe ar trebui sa achit ... (vezi toată discuția)
Acte vanzare imobil adighe adighe Buna ziua si bine v-am gasit, Doresc sa vand un imobil proprietate personala, dar singurele acte pe care le am sunt contractul de vanzare-cumparare intre ... (vezi toată discuția)
Vanzare apartament il_so il_so Ce acte sunt necesare pentru vanzarea unui apartament?si de unde anume se obtin aceste acte? (vezi toată discuția)