avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 943 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... documente necesare
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

documente necesare

Doresc sa-mi cumpar un apartament. Ce acte trebuie sa am asupra mea ca si cumparator si ce documete trebuie sa aiba cel care vinde? Ce taxe ar trebui sa achit si unde? Care ar fi primii pasi de facut pentru a fi centralizat ca si detinator al apartamentului ?
Cel mai recent răspuns: Alexandru Munteanu , Avocat 21:25, 1 August 2011
1. Titlul/Contractul de proprietatate sau certifciat de mostenitor

2. Certificat fiscal de la Directia Taxe si Impozite Locale sau Primaria Localitatii unde se afla apartamentul - pentru judete. In certificatul fiscal trebuie precizat obligatoriu: proprietarul sau proprietarii cu numele corect; adresa corecta a apartamentului; suprafata de teren aferenta; fara datorii.
Certificatul fiscal nu trebuie sa fie mai vechi de 3 zile si trebuie sa fie eliberat in luna in care se incheie contractul de vanzare cumparare in forma autentica.

Certificatul fiscal trebuie adus la notariat cu o zi inainte de autentificarea contractului de vanzare cumparare, pentru verificare. In cazul in care nu se aduce cu o zi inainte si exista greseli, proprietarul isi asuma riscul de a nu incheia contractul de vanzare cumparare la data programata.

In cazul in care apartamentul nu este intabulat, intabularea se poate face si de catre biroul notarial si trebuie adus certificat fiscal pentru intabulare. La data incheierii contractului de vanzare cumparare trebuie adus un alt certificat fiscal, valabil 3 zile, cu mentiunea "pentru vanzare ".

3. Incheierea de carte funciara de la judecatorie sau de la Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara - Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara - Biroul de Carte Funciara de sector.

4. Extrasul de carte funciara (valabil 5 zile de la data depunerii cererii la Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara - Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara - Biroul de Carte Funciara de sector), care se obtine numai de biroul notarial. In extras trebuie sa se precizeze ca imobilul nu este grevat de sarcini.
Pentru obtinerea extrasului de carte funciara, trebuie sa se prezinte si sa completeze cererea la notariat, unul dintre proprietari, cu patru zile lucratoare inainte de incheierea contractului de vanzare cumparare.

5. Adeverinta de la asociatia de locatari / proprietari din care sa reiasa ca apartamentul nu are datorii la cotele de intretinere.

6. Ultima chitanta de achitare a energiei electrice.

7. Dosar cadastral in copie.

8. Daca este cazul, certificat pentru schimbarea adresei postale, in cazul in care adresa postala din titlul de proprietate nu corespunde cu adresa postala din certificatul fiscal, incheierea si extrasul de carte funciara.

9. Certificate de casatorie vanzatori si cumparatori (daca este cazul), sau sentinta civila de divort cu mentiunea "definitiva si irevocabila".

10. Buletinele / cartile de identitate (trebuie sa fie in perioada de valabilitate), in cazul in care este expirat se prezinta pasaport si carnet de conducere.


Toate documentele se prezinta in original.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pasi de urmat in cumpararea unui apartament? h.ana84 h.ana84 Buna ziua, Doresc sa cumpar un apartament si nu stiu nimic despre cum se procedeaza...Cam cat timp dureaza actele?ce avans se da? ce acte trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Acte vanzare imobil adighe adighe Buna ziua si bine v-am gasit, Doresc sa vand un imobil proprietate personala, dar singurele acte pe care le am sunt contractul de vanzare-cumparare intre ... (vezi toată discuția)
Ce acte imi trebuiesc pentru cumpararea unui apartament pe persoana fizica de la o firma? 24-ZZZ 24-ZZZ Buna seara! Sunt recunoascatoare ca pot sa ma adresez pe acest forum pentru a primi lamuriri. Este vorba despre un apartament pe care vreau sa-l cumpar de la ... (vezi toată discuția)