il_so a scris:
Ce acte sunt necesare pentru vanzarea unui apartament?si de unde anume se obtin aceste acte?
1. Acte de proprietate în original
3. Certificat fiscal de la Direcţia Taxe şi Impozite Locale sau Primăria Localităţii unde se află apartamentul - pentru judeţe. In certificatul fiscal trebuie precizat obligatoriu: proprietarul sau proprietarii cu numele corect; adresa corectă a apartamentului; suprafaţa de teren aferentă; fără datorii.
Certificatul fiscal trebuie să fie eliberat în luna în care se încheie contractul de vânzare cumpărare în formă autentică(sau incepand cu data de 25 a lunii trecute).
4. Incheierea de carte funciară de la judecătoria de sector sau de la Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară – Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară – Biroul de Carte Funciară de sector.
5. Extras de carte funciară (valabil 5 zile de la data depunerii cererii la Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară – Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară – Biroul de Carte Funciară de sector), care se obţine numai de biroul notarial. In extras trebuie precizată adresa corectă a apartamentului (aceea din titlul de proprietate); numele corect al proprietarului / proprietarilor; că imobilul este / nu este grevat de sarcini.
6. Adeverinţă de la asociaţia de locatari / proprietari din care să reiasă că apartamentul nu are datorii la cotele de întreţinere, vizată la primăria de sector.
7. Ultima chitanţă de achitare a energiei electrice.
8. Dosar cadastral în copie.(e cerut numai de unii notari)
9. Certificate de căsătorie vânzători şi cumpărători (dacă este cazul), sau sentinţă civilă de divorţ cu menţiunea “definitivă şi irevocabilă”.
10. Buletinele / cărţile de identitate (trebuie să fie în perioada de valabilitate).
Toate documentele se prezintă în originalB-)