Probabil, procedura s-a desfasurat prin aplicarea art.122, lit. c) din OUG 34, ceea ce este legal.
Asupra modalitatii de alegere a procedurii si desfasurarea efectiva a ei, nu mai aveti dvs. competenta de a va pronunta, dosarul procedurii continand deja note , rapoarte, etc.
Contractul reprezinta baza intre primarie si executant si trebuie respectat intocmai de catre cele 2 parti. Daca acest contract este semnat si de o terta parte, aceasta are un cuvant de spus, doar conform prevederilor contractului.
Din cate inteleg eu:
- Contractul a fost semnat intre primarie si firma, fara a fi precizate probabil undeva necesitatea acordului CJ privind platile efectuate .
- CJ asigura sursa de finantare in urma unor cereri efectuate de catre primarie si aprobate de CJ. Sursa de finantare trebuie asigurata inainte de semnarea contractului, ea existand la data semnarii lui. Este posibil, in urma unor reglementari interne, CJ sa solicite ulterior, prezentarea documentelor justificative prin care s-au efectuat platile.
In concluzie:
-Nu mai este problema dvs. alegerea procedurii. Practic, doar daca ati constata nereguli flagrante la dosar ati avea dreptul de a le aduce la cunostinta conducerii si a organelor in drept, ceea ce presupun ca nu este cazul, dosarul fiind intocmit in general de persoane cu pregatire de specialitate in domeniu.
-Contractul nu era necesar a fi semnat de catre ordonatorul principal de credite, decat daca este prevazut undeva in reglementarile dvs. proprii(eu lucrez la un alt tip de AC, la noi nu se prevede asa ceva).Dar presupun ca nu este prevazut, altfel se semna.
-Contractul fiind incheiat legal intre primarie si firma, plata se face conform prevederilor clauzelor contractuale. De regula aceasta se face prin prezentarea facturilor si acceptarea lor la plata. In general nu se prevad si alte conditii, iar daca sunt, trebuie sa se regaseasca in cauzele contractuale.