sunt PFA cu norma de venit pe domeniul informatica si din luna aprilie am semnat un contract de prestari servicii dezvoltare soft cu un SRL, care are doi asociati, din care unul este finantatorul principal, iar celalalt administrator. Contractul a fost facut pe o suma fixa in euro, plata se facea in lei la cursul BNR din ziua facturarii. In caz de ore suplimentare, se factura diferenta impreuna cu suma prevazuta in contract. In fiecare luna, la facturare, se semnau 2 documente, o situatie de lucrari pe care se scria ce s-a lucrat si suma de plata si o foaie de pontaj pentru luna facturata.
Pana in luna octombrie, totul a fost oke. In luna respectiva, SRL-ul a pierdut unicul client iar actionarul finantator a declarat ca opreste finantarea si contractul se incheie.
Problema este ca au ramas niste bani de plata, pentru munca prestata pe luna octombrie... Inca nu am semnat rezilierea contractului, iar factura pe octombrie nu am emis-o deoarece nu am cele 2 documente semnate de SRL.
opinia mea personala este ca acel contract isi produce efectele fie pana la termenul sau fie pana la data stabilita de parti in caz de reziliere.
In ce priveste "rezilierea" aceasta trebuia oarecum notificata in scris de beneficiarul de servicii si negociata.
Dumneavoastra in calitate de prestator trebuiau sa vi se achite la zi contravaloarea serviciilor si, in conditiile in care nu se stabileau si anumite daune pentru rezilierea inainte de termen a contractului, sa se emita un inscris din care sa reiasa stingerea contractului.
Cele doua documente la care faceti trimitere si care nu poarta semnatura srl-ului...............comunicati-le prin posta alaturi de factura, cu confirare de primire si insotite de o adresa cu termen de raspuns/plata.
Avand confirmarea de primire si lipsa unui raspuns/plata in termenul stabilit se prezuma ca se acopera si problema facturii pe luna octombrie.
Neonorarea sa la plata va da dreptul de a solicita pe calea instantei oligarea la plata.
De asemenea, si asta depinde numai de dumneavoastra si de ceea ce este inserat in contractul in cauza, puteti solicita daune cu titlu de beneficiu nerealizat pentru perioada ramasa de executat din contract - pe calea unei actiuni separate.
In general, efectuarea unor astfel de demersuri, in scris, determina debitorul sa-si achite benevol obligatiile sale.
Ca o precizare, contractul a fost semnat pe o perioada nedeterminata. In principiu, cred ca trebuie semnat un document de reziliere cu acordul ambelor parti. M-ar dezavantaja in vreun fel daca as semna acest acord ? Sau ajunge sa trimit acele documente cu confirmare de primire ? Aici ar putea fi o problema: din motive de reducere/lichidare a costurilor, SRL-ul a renuntat la sediul inchiriat, sediu pe care era trecuta adresa de corespondenta a firmei. Presupun ca au fost nevoiti sa o schimbe... cum as putea afla noua lor adresa ?
da, in cazul dumneavoastra ar trebui un astfel de acord
cu privire la sediu, solicitati un certificat constatator de la orc, si ar fi bine sa trimiteti notificari si la adresa administratorului
Ma intereseaza daca imi puteti da si mie o forma a acelui contract.
Precizez urmatoarele: am infiintat de curand o Intreprindere Individuala avand ca obiect de activitate realizarea de software la sediul clientului. Am inceput de mai bine de un an un program pentru o firma si acuma vreau sa le facturez aceste servicii. Problema e ca nu am un contract cadru pentru asa ceva, iar modalitatea de lucru pe care ati avut-o cu acea firma se aseamana foarte mult cu ceea ce fac eu.
V-as ramane profund indatorat.
Adresa de mail este bozykdf2000@yahoo.com sau radu.gheorghiu@webtoolbox.ro
Va multumesc anticipat!