Buna seara!
In 2012 am incheiat ca persoana juridica un contract pe 3 ani pentru telefon fix si internet. In 2013 am mai semnat un act aditional de prelungire pana in 2016 la contractul de internet pentru a achizitiona un laptop cu plata esalonata. Mentionez ca prelungirea s-a facut doar pentru internet, nu si pentru telefon.
In septembrie 2014 am facut o cerere de reziliere a contractelor pe motiv de schimbare a denumirii firmei (am crezut ca nu mai sunt valabile contractele din moment ce si-au schimbat denumirea).
Cand am fost contactata de un consultant, acesta mi-a spus ca nu se reziliaza contractele din acest motiv si ca daca doresc le pot rezilia numai cu plata unor daune pentru incetare prematura.
Am refuzat sa platesc daune si am facut o reclamatie la acest raspuns in care am motivat rezilierea prin faptul ca numarul de telefon alocat a fost inainte al unei florarii (primesc de 2 ani de zile nenumarate apeluri foarte deranjante) si ca router-ul pentru internet a fost schimbat de peste 6 ori, pt. ca nu functiona.
In data de 24 octombrie 2014 trebuia conform termenului prevazut de lege sa primesc un raspuns oficial. Numai ca n-am primit nici un raspuns decat somatii sa platesc facturile restante. La cateva zile mi-au suspendat serviciile pt. neplata.
In data de 03.11.2014 (la 40 de zile de la reclamatie) am primit un raspuns negativ, scris la solicitarea de reziliere pe motiv de schimbarea denumirii. Deci au ignorat complet reclamatia mea vis-a-vis de nemultumirile mele fata de servicii. Mi-au spus ca schimbarea denumirii nu e un motiv de reziliere si ca daca vreau rezilierea, trebuie sa platesc daune pt. incetare prematura.
In data de 06.11.2014 am trimis din nou o adresa (si pe email si prin posta) in care am specificat clar ca denunt contractele din culpa lor exclusiva, ca urmare a nemultumirilor mele fata de serviciile primite si ca imi rezerv dreptul de a actiona in instanta pentru prejudiciul creat.
Mentionez ca in tot acest timp ei au facturat serviciile ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Eu n-am mai platit factura din august (deci sunt aprox. 90 de zile de neplata), iar ei desi am facut cereri peste cereri si zeci de telefoane, email-uri... nu numai ca refuza cererea mea de reziliere... dar nu au desfiintat serviciile nici pe motiv de neplata. Adica ma ignora total si imi factureaza servicii pe care nu mi le-au furnizat in ultimele luni. :((((( Eu cred ca asta e total in afara contractului si in afara legii in primul rand. Eu stiu ca din momentul in care am facut prima cerere de reziliere, contractele au intrat in litigii si atunci ar fi trebuit sa se opreasca imediat facturarea, nu-i asa? Cel putin pana la rezolutiune.
Astazi, 20.11.2014 i-am contactat din nou si efectiv mi-au ras in fata ca nu am ce sa le fac. Am observat ca mi-au dat drumul din nou la servicii fara sa ma anunte in nici un fel.
Nu stiu ce sa ma mai fac... Sunt disperata. Oamenii astia isi bat joc efectiv.
Va rog daca se poate sa ma ajute cineva... cu o sugestie, un sfat, orice la urmatoarele intrebari:
1. Ceea ce au facut ei (raspunsurile intarziate, omisiunea reclamatiei cu privire la servicii defectuoase, oprirea si repornirea serviciilor fara nici o notificare, refuzul de a desfiinta serviciile pe motiv de neplata - 90 de zile),are o baza legala? Si daca nu, as putea sa actionez in instanta pentru a primi daune?
2. Cum as putea sa ii oblig sa rezilieze contractele?
Am incercat de toate. Nu vor sa rezilieze pur si simplu si factureaza in continuare. Adica eu stiam ca un cetatean are dreptul sa refuze niste servicii daca le gaseste nesatisfacatoare, nu? Nu ma poate obliga nimeni sa pastrez niste servicii atata timp cat nu mai doresc.
Adica ei trebuiau sa desfiinteze pe motiv de neplata si sa-mi trimita factura finala cu restantele si daunele pretinse. Daca nu plateam, trimiteau restanta la firme de recuperari. Nu asa e protocolul oricarui contract de furnizare servicii?
Cum sa continui sa facturezi daca omul iti zice clar ca reziliaza si nu mai plateste de 3 luni?
Nu stiu.. deja... Va rog din tot sufletul!!! Un sfat, o opinie, orice.
Multumesc!!!
Buna ziua!
Va multumesc mult pentru raspuns.
Eu chiar ieri le-am mai trimis o notificare de reziliere pe deplin drept din culpa lor, ca urmare a neexecutarii obligatiilor contractuale si am invocat temeiul legii 161/2010 cu privire la rezilierea gratuita:
1. - alocarea numărului de telefon care a aparțiunut ulterior unei alte societăți comerciale;
2. - servicii de furnizare internet nesatisfacatoare (probleme tehnice și de performanță);
3. - lipsa suportului operatorilor telefonici;
4. - refuzul rezilierii contractelor mai sus menționate (prima cerere de reziliere a fost făcută în data de 19.09.2014 - răspuns negativ în scris - scrisoare nr. 100/10/05/10151 din 03.11.2014, la 44 zile de la sesizare);
5. - solicitarea de daune-interese necuvenite, fără un temei legal - în scris - scrisoare nr. 100/10/05/10151 din 03.11.2014, la 44 zile de la sesizare;
6. - facturarea ilegală și abuzivă a serviciilor suspendate, în afara cadrului contractual (Factura X și Factura Y);
7. - împiedicarea voită a sistemului legal de desființare automată a serviciilor, pe motiv de neplată (90 de zile de neplată a facturii W).
Le-am specificat clar ca voi achita numai facturile emise in cadrul legal contractual (adica cele emise pana la prima mea notificare de reziliere). De asemenea le-am transmis ca daca nu reziliaza contractul in termen rezonabil, ma voi adresa ANPC si instantei judecatoresti pentru o cerere de daune-interese.
Contract telefonie
biluta77
Buna ziua ! Am semnat un contract televiziune si telefonie fixa cu o firma de la noi pe o durata de 2 ani. Dupa aproximativ 4 luni telefonia fixa nu mai ... (vezi toată discuția)