avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 339 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Inselaciune, abuz, in colaborare cu o societate de ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Inselaciune, abuz, in colaborare cu o societate de recuperari creante?

O ruda de a mea are de ceva timp o problema cu firma mentionata in titlu. In urma unei campanii asa zis promotionale de livrare carti la domiciliu, firma respectiva a inceput sa trimita la adresa de resedinta a rudei mele somatii de plata pentru o asa-zisa livrare de carti, livrare care nu a fost efectuata niciodata. La inceput am ignorat problema crezand ca este o greseala sau ca se incearca o extorcare de bani. (ruda mea este o persoana in varsta)
Insa ieri a primit o somatie de plata de la CreditExpress Romania + amenintari de proces civil. Presupun ca au preluat asa-zisa creanta.
Ce poate sa faca ruda mea? Nu mi se pare normal sa plateasca pentru ceva fictiv doar ca sa nu fie tarata intr-un eventual proces. (suma este infima ~100 ron - insa e o problema de principiu)
Mentionez ca nu exista NICI UN CONTRACT sau hartie sau solicitare de orice fel semnata sau intocmita de persoana in cauza(ruda mea) catre International Master Publishers care ar putea justifica demararea unei actiuni de acest gen.

Ce ar putea face? Reclamatie politie, daca da ce fel de politie, economica ? Reclamatie OPC ? (e absurd , nu a cumparat sau solicitat nici un produs )

Multumesc anticipat.




Ultima modificare: Luni, 2 August 2010
bogdang77, utilizator
Cel mai recent răspuns: bogdang77 , utilizator 12:36, 3 Noiembrie 2010
matusa dvs sa faca o sesizare la OPC in care sa mentioneze intreaga situatie de fapt respectiv ca e somata sa faca o plata la care nu e obligata.in rest, stati linistit firma nu o poate obliga pe ruda dvs sa plateasca.
Cautand pe internet, se pare ca nu este singurul caz de acest gen legat de IMP.

[ link extern ]

Astfel de practici comerciale ar trebui interzise. Din punct de vedere juridic pot face si altceva (in afara de OPC unde vom merge bineinteles) ?
lasati OPC-u'. ca asta nu e practica "comerciala". la politie, plangere pentru inselaciune! solicitati prezenta "recuperatorului" cu actele in baza carora va tot someaza si cum tot calculeaza el sumele pretinse.
Si eu am probleme cu IMP , in prezent astept raspunsul de la OPC la reclamatia de mai jos :

Am returnat pachetele primite , nefolosite , sigilate asa cum le-am primit in valuare de 200 lei in 23 06 '10 , iar din raspunsul lor as avea de primit numai 138 lei in loc de 200 lei achitati dar pe care nu i-am primit desi a expirat termenul legal de returnare :

Unele din motivele returnarii sunt ca abia la primirea pachetului 10-11 am aflat ca publicatia e defapt formata din 91 de pachete nu din 9 asa cum lasa de inteles in Pachetul de prezentare in plus :

1. ascund in Pachetul de prezentare : numarul pachetelor si pretul total al produsului

2. in Pachetul de prezentare numesc : Pachetele de carti formeaza 9 grupe , iar pachetele le numeroteaza tot cu pachetul 1 , 2 ceea ce duce la a crede ca tot pachetul e format din 9 pachete nu din 91 de pachete

3. am aflat ca produsul e compus din 91 de pachete dupa primirea pachetului 10-11 cand eu credeam ca ultima trimitere e 8-9 asa cum am inteles din pachetul de prezentarea , cand am primit un index ce dezvaluia publicatia pe larg

Atasez :

-chitanta postala retur
-chitanta plata Imp de unde rezulta ca am achitat 200 lei
-pachet de prezentare Imp
-index Imp

De la Imp am primit urmatorul raspuns :




from RELATIICUCLIENTII@imponline.ro
to aeaeaz@gmail.com
date 22 July 2010 12:28
subject SPEAKING ENGLISH!



Stimate client,

Vă mulţumim că ne-aţi contactat!

Vă informăm că am primit returul produselor transmise către
dumneavoastră. Vă rugăm să ne informaţi referitor la modalitatea
prin care doriţi să primiţi contravaloarea de 138.96 lei, având
ca alternative mandatul poştal, sau transferul bancar.

Cu respect,

Adriana Sandu
Operator Serviciul Clienţi

SPR-FPR
Buna seara,

Rog frumos userii care au folosit in postarile din acest topic, denumiri ale unor persoane juridice/fizice, sa le stearga.
Multumesc frumos pentru intelegere si va doresc o seara frumoasa in continuare.

Alte discuții în legătură

Returnare produs utilizat eticbravo eticbravo Buna ziua, detin un magazin online si ma confrunt cu urmatoarea situatie: am vandut un o placa de par (de buna calitate) iar clientul m-a anuntat ca doreste ... (vezi toată discuția)
Buna ziua, am facut o comanda pe emag de un purificator ( achitat ... AnaM12345 AnaM12345 Buna ziua, Am facut o comanda pe Emag de un purificator ( achitat cu cardul), insa in locul lui am primit un filtru. Dupa ce am solicitat inlocuirea lui cu ... (vezi toată discuția)
Garantie inlocuire telefon danypopica danypopica Buna ziua. Am cumparat un telefon de pe un site, iar dupa 10 luni s-a defectat, l-am dus la magazin pentru a fi trimis in garantie, produsul a fost solutionat ... (vezi toată discuția)