Buna ziua, detin un magazin online si ma confrunt cu urmatoarea situatie:
am vandut un o placa de par (de buna calitate) iar clientul m-a anuntat ca doreste sa returneze produsul deoarece, acesta nu corespunde din punct de vedere calitativ. Am comunicat clientului, faptul ca nu este nici o problema si ca asteptam produsul urmand sa-i restituim intreaga suma de bani. Am primit produsul insa acesta prezinta urme de utilizare excesiva, zgarieturi vizibile si urme de uzura... (personal consider ca produsul a fost schimbat). Mentionez ca acest produs nu are un numar de serie prin care sa facem dovada ca a fost sau nu inlocuit. Ce considerati ca putem face in situatia de fata, tinand cont de faptul ca persoana in cauza ne ameninta cu reclamatie la ANPC? Am citit diverse legi care spun ca ii putem returna o parte din suma platita, in functie de gradul de uzura/utilizare al produsului insa, produsul despre care vorbim nu mai poate fi repus in vanzare. As dori sa adaug faptul ca, intampinam cu promptidudine aceste situatii, le solutionam rapid si fara batai de cap pentru clientii nostri... Va multumesc anticipat si astept cu interes raspunsul dumneavoastra!
Produsul ne-a fost returnat prin curier, impreuna cu toate documentele in original... daca ii vom trimite clientului PV pe e-mail semnat de noi, este ok? Va multumesc pentru raspuns!
In cazul prezentat, daca cele semnalate de dumneavastra sunt asa cum spuneti ar trebui sa aplicati conditiile de returnare pe care trebuie sa le aveti afisate ca si contract de vanzare. Daca produsul returnat este deteriorat si dumneavoastra sunteti cei care constatati acest fapt atunci clientul poate spune ca l-a returnat intact si l-ati deteriorat dumneavoastra dupa. Daca nu are serie (ceea ce este imposibil) trebuie sa faceti dovada ca este acelasi produs trimis (vandut) si la deschiderea coletului produsul a fost acceptat de catre client cu factura etc. Clientul trebuie sa faca dovada ca pachetul nu a fost deteriorat pe parcurs si ca l-a acceptat sau nu in conditiile de prezentare (vanzare). La fel si dumneavoastra cand ati primit pachetul retur. Putea fi deteriorat de seviciul de coletarie si atunci trebuie sa faceti proces verbal de primire in conditiile respective. Cu aceste acte va veti apara in cazul unor reclamatii si veti gasi vinovatii daca produsul a fost deteriorat. Ca sa nu mai existe suspiciuni in aceste cazuri , ar fi bine sa existe a terta parte care intre vanzator si cumparator sa permita virarea sumei respective numai in cazul in care partile sunt multumite (dupa livrare verificare - ex o banca).
Ar fi bine sa dati niste amanunte. Intr-adevar e greu de crezut ca produsul despre care spuneti ca e de buna calitate (deci probabil nu foarte ieftin) nu are o serie sau elemente de identificare. Pe ce baza ar merge in service, doar pe baza bonului/facturii si a cutiei?
Daca desfaceati coletul de fata cu curierul puteati face o nota de constatare si eventual poze care sa va ajute in cazul unui control ANPC si o trimiteati inapoi. Asa va ramane la aprecierea celui care va verifica reclamatia daca va crede sau nu. Parerea mea e ca nu puteti ramane si cu produsul si cu banii incasati fara sa riscati o sanctiune.
:offtopic:
Cum s-o fi putut uza in termen asa scurt daca e de buna calitate? Ce termen de retur ati pus, mai mult de cele 14 zile prevazute de ordonanta?