Am achizitionat un auto nou printr-o firma de leasing. In contract, contra unei sume, ei se ocupa de inmatricularea masinii. Persoana de contact de la firma ne-a intrebat daca vrem numar preferential. Am spus DA, si am trimis prin fax companiei, trei versiuni de numere(sa fie),in atentia persoanei cu care tineam legatura,cu mai mult de 15 zile inainte de a expira "Autorizatia provizorie" de 30 de zile. Cu vreo 5 zile inainte de expirarea autorizatiei provizorie, ma trezesc acasa cu numerele si talonul masinii. Si de aici incep problemele. In pachet nu era ceea ce comandasem. Am sunat persoana de la firma si mi-a zis ca el nu are nicio vina, ca el nu a primit nicio cerere de numere din partea mea, si m-a trimis la un alt departament. Acolo, "agentul" respectiv mi-a spus acelasi lucru ca el nu a primit nicio solicitare si ca atare a inregistrat autoturismul cu un numar ramas liber pe care l-a gasit la serviciul inmatriculari. I-am spus si acestuia ca am trimis solicitarea prin fax solicitarea mea si ca am si confirmarea de primire de la faxul companiei. Dupa mai multe discutii a spus ca nu se vedea bine ceea ce era scris.
Mentionez ca anterior acestui fax "cu probleme", s-a mai comunicat prin fax si nu a fost nicio problema, si ca dupa trimiterea faxului si pana la primirea numerelor nu a existat nicio comunicare intre mine si firma de leasing.
Neintelegandu-ma cu ei la telefon, m-am deplasat la sediul firmei, le-am prezentat hartia trimisa prin fax si confirmarea de primire, si-au facut si ei copii, si dupa multe discutii(nu in prezenta mea), au zis ca nu au ce sa-mi faca, ca inmatricularea s-a efectuat. Daca doresc o noua inmatriculare trebuie sa mai platesc 200lei. Am facut o noua solicitare de inmatriculare cu numerele dorite si le-am primit in 4 zile(din care 2 au fost sambata si duminica). La trei saptamani primesc informatii(prin email), ca s-au emis doua facturi, una pentru numere si alta pentru talon,(asa am primit informatiile la telefon cand am intrebat), de aproape 300 de lei. La telefon, cand am cerut explicatii de la managerul departamentului care se ocupa de inmatriculari, mi s-a spus ca s-a marit TVA-ul.
M-ar interesa daca pot face ceva demersuri pentru anularea ultimelor doua facturi(sau limitarea la 200lei), sau sa le cer banii inapoi(250euro-platiti in avans pentru problema aceasta la incheierea contractului de leasing)
Cat de oficiale sau legale sunt "actele" trimise si receptionate prin FAX si/sau EMAIL ? Acel fax trimis si avand confirmarea ca a fost receptionat cu "OK" este un act(dovada) oficial(a) pentru MINE ?
Cu multumiri,
Sandu
P.S. Daca cineva a mai avut astfel de cazuri va rog sa-mi dati si mie un link, mesaj, etc.
Davada trasmiterii prin fax este legala, cu privire la celelalte amanunte nu sunteti singurul care vi se intampla. Problema este alta, sunteti dabia la inceputul contractului de leasing, nici nu vreau sa ma gandesc ce-o sa urmeze.
Multumesc pentru raspuns si mai ales pentru rapiditate.
Acum am o alta intrebare. Pot sa nu achit cele doua facturi emise de firma de leasing pentru a doua inmatriculare? Pot sa ma adresez conducerii firmei, in scris, si sa prezint cele intamplate, cerandu-le explicatii, sau de ce se intampla astfel de lucruri?
Ce s-a intamplat cu placutele de inmatriculare vechi? S-au distrus sau au fost date altcuiva? Si atunci de ce se incaseaza de doua ori pretul pentru ele?
Cand ma adresez in scris firmei, cerand lamuriri despre facturile noi emise, acestea(facturile) se pot opri, temporar, de la plata si de la majorari de intarziere, pana se primeste raspunsul(tot scris) de la firma?
Ar fi bine ca toata corespondenta sa o faceti in scris, cu privire la plata unei sume nedatorate puteti scrie pe factura ,, refuz la plata, plata nedatorata" si returnati factura.