avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 898 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Legea 161/2010
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Legea 161/2010

Am un contract de internet la Romtelecom-Clicknet. Contractul a fost incheiat pe data de 04.05.2009 pe o perioada de doi ani in care primele 6 luni au fost gratuite. Contractul cuprinde serviciul Clicknet de 4mb/s la pretul de 9.5euro fara TVA si serviciul Voce Seara si Weekend la pretul de 7.8 euro fara TVA.

Conform legii 161/2010 pot sa denunt contractul fara a mai plati contravaloarea lunilor ramase din contract?

Trebuie sa va spun ca platesc lunar o suma de 840 lei si ca acum pentru mine este foarte mare deoarece nu am un loc de munca.

Inca ceva, cativa prieteni de ai mei care au abonamente la Clicknet au primit oferte mult mai avantajoase si mai ieftine decat am eu acum. Eu nu am primit asa ceva dar oricum doresc sa renunt la Clicknet deoarece nu mai pot sa le platesc.

Multumesc pentru orice raspuns!
Ultima modificare: Marți, 3 August 2010
grigoreceliluminat, utilizator
Cel mai recent răspuns: moni.s , utilizator 17:00, 4 August 2010
Pe baza contractului si a legii 161/2010, trebuie sa-i notificati in scris ca doriti in baza legii sa reziliati contractul incheiat cu ei, si sa le cereti raspuns scris; sa le atrageti atentia ca le veti cere daune daca nu va vor respecta dorinta de denuntare unilaterala a contractului ; daca nu va vor da raspuns in maxim 10 zile, va sfatuiesc sa va adresati in scris ANPC si sa reclamati faptul ca va incalca drepturile de consumator si sa le cereti sa-i controleze si amendeze.
Trebuie sa aveti in vedere ca legea prevede ca drepturile părţilor referitoare la o justă despăgubire NU VOR FI AFECTATE în cazul denunţării unilaterale. E posibil ca cererea dumneavoastra sa fie respinsa motivat de faptul ca ati beneficiat de seriviciile lor timp de 6 luni, in mod gratuit.

Din cate am inteles eu din acea lege poti renunta la contract fara sa platesti lunile care ti-au mai ramas in contract, dar nu stiu sigur daca te vor obliga sa platesti lunile oferite gratuit. In lege spune clar ca daca beneficiezi de oferte sau promotii la rezilierea contractului trebuie sa le platesti in cazul in care acesta se inchide inainte de termenul pentru care ai semnat.

In legatura cu ofertele de care spuneai ale prietenilor tai, cred ca poti vorbi cu ei si sa le spui ca vrei sa treci la un alt pachet. Dar daca nu ai fost multumit de serviciile respectivului operator mai bine renunti, sunt destui pe aceasta piata.

In principiu ar trebui sa poti rezilia fara a mai achita vreo taxa suplimentara. Incearca sa vorbesti cu un customer representative de la ei, poate te lamureste, iar daca spune ca nu se poate ANPC-ul te va ajuta mai departe.
Multumesc pentru raspuns larissa2010 si moni.s!

Am vorbit deja cu ANPC-ul din Deva, judetul Hunedoara, si ei s-au spalat pe maini. Un domn de acolo mi-a zis ca legea este cumva ambigua si ca ei, in special in cazul meu, nu ma pot ajuta.
Dupa ce am vorbit cu ANPC-ul am vorbit cu cineva de la Romtelecom si ei bineinteles ca si-au aparat punctul de vedere si veniturile si contractul si mi-au spus ca nu se poate sa denunt contractul mai devreme. Atunci i-am rugat sa-mi faca o oferta mai buna si mi-a spus domnul cu care am vorbit ca o sa ma sune cineva de la serviciul de customer-care sa vorbeasca cu mine. Pana acum nu m-a sunat nimeni.

Din pacate ANPC-ul asta este absolt inutil. Trebuie desfiintat ca nu face altceva decat sa consume resurse financiare de la buget.

In Romania lui Peste Prajit nu te apara nimeni de abuzurile corporatiilor.

Multumesc inca odata pentru raspuns!

Foarte bun forumul si situl acesta!
Ultima modificare: Marți, 3 August 2010
grigoreceliluminat, utilizator
Imi pare rau ca institutiile statului nu te-au putut ajuta. Poti sa incerci sa trimiti un mail domnului Urban Iulian care este presedintele Asociatiei de Asistenta pentru Consumatori. Am vazut pe site-ul lui ca ii scriu foarte multi consumatori si le raspunde la solicitari si ii ajuta cu diferite indicatii. Poate iti ofera un alt punct sau o alta institutie unde te poti adresa pentru a rezolva problema. Nu ai nimic de pierdut, zic eu. Uite un link mai jos catre site-ul lui: [ link extern ] /

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reclamatie la anpc pentru reziliere contract romtelecom simionescu_bog simionescu_bog Buna ziua, Am o mare nelamurire cu rezilierea contractului cu romtelecom inainte de termen, Pasii parcursi pt reziliere (inainte de termen cu 12 luni): - am ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract romtelecom andreeasafe andreeasafe Buna seara! Mama mea are un contract incheiat cu Romtelecom de 2 ani pt mai multe servicii ( internet, telefon, cablu ) si a fost contactata de unul dintre ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract companie de telefonie tm06cristi tm06cristi A intrat in vigoare legea privind renuntarea la un post fix de telefonie daca nu mai doresc sa mai fiu la ei? Anul trecut in iunie am primit telefon ca ... (vezi toată discuția)