am nelămuriri şi aştept păreri la următoarea problemă : un SRL din 2009 are sediu social fără activitate (închiriază o cameră de la firma de contabilitate, dar efectiv acolo exista un alt SRL de contabilitate) şi nu are alt punct de lucru stabil, are 2 angajaţi cu CIM care însă lucrează la domiciliul lor propriu (comerţ prin internet şi gen teleshoping).
Nu am gasit nici un text de lege referitor la obligativitatea unui punct de lucru sau mai bine zis sa autorizezi activitatea la un anumit sediu. Logica îmi spune că are firma 50 de obiecte de activitate în AC, din care poate desfasura cele care sunt activate în sensul că faci menţiune de autorizare la un anumit punct de lucru unde vei desfăşura acel tip de activitate.
Ce se întâmplă în cazul de mai sus, la sediu nu pot declara că acolo nu se întâmplă nimica, la locul unde se desfăşoară activitatea, nu există punct de lucru, fiind domiciliul propriu al angajaţilor (cu CIM la domiciliu în forma legală) şi ar fi exagerat să deschid punct de lucru la ficare angajat.
Am căutat în texte de lege, deşi nu prea am găsit, dar ştiu că este obligatoriu să afişezi certificatul constator pentru autorizarea unui punct de lucru, de aici concluzionez că este obligatoriu şi să autorizez obiectul de activitate care "se lucrează" (dacă ştiţi actul normativ, menţionaţi vă rog).
Actualmente societatea lucrează cu un sediu social fără activitate, fără puncte de lucru, fără să fie autorizat obiect de activitate, cu doi angajaţi cu forme legale (CIM la domiciliu), nefiind controlat până în prezent şi nimeni nu a ridicat această problemă, de altfel fiind în regulă.
Spuneti ca firma lucreaza fara sa fie autorizat obiect de activitate.
Obiectul principal de activitate mentionat in Actul constitutiv este singurul care este autorizat de la inceput.
Ulterior, daca se doreste desfasurarea altei activitati cuprinse in capitolul obiecte secundare, acel obiect trebuie autorizat.
Punctul de lucru trebuie autorizat numai daca nu l-ati declarat la infintarea firmei.
Documente necesare pentru autorizare sunt:
- certificat de imatriculare
- cod fiscal
- statutul societatii
- act aditional de infiintare a punctului de lucru
- act proprietate punct de lucru
- schita pentru punctul de lucru
- declaratie
daca firma are sediu si desfasoara activitate in afara sediului ,e suficient sa aiba autorizata activitatea respectiva la ORC (comerţ prin internet şi gen teleshoping ) fara a fi necesar punct de lucru (se autorizeaza cu o declaratie pe proprie rasp.si o taxa de aprox 100 lei daca nu ma insel).
- am citit legea 31/1990 şi nu am găsit răspuns con cret la această dilemă
- nu am participat la înfiinţarea societăţii, nu ştiu ce declaraţie s-a depus
Conform certificatului constatator emis la înfiinţare, s-a declarat activitatea CAEN 4791, la sediul social din ........ (care este sediul închiriat de la firma de contabilitate, unde nu lucrăm nimica).
Înseamnă că obiectul principal de activitate a fost autorizat probabil automat (cum a scris procmarci), deşi se ştia că nu se va lucra nici o dată la sediu, neavând alt punct de lucru la data respectivă, s-a declarat acolo. Totuşi e bine că măcar s-a autorizat activitatea, chiar dacă efectiv nu acolo se desfăşoară.
În acest caz, dacă sunt 2 sau cu timpul chiar mai mulţi angajaţi, fiecare lucrând la domiciliul propriu şi fără a avea contact fizic cu clienţii noştri, consideraţi că este necesar să se declară punct de lucru ?
Cunosc în mare procedura înregistrării punctelor de lucru, dar aş evita să facem contracte de închiriere/comodat, să vină corespondenţa/clienţi/autorităţi acasă la angajaţi şi cu timpul costurile s-ar aduna.