avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 835 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... PFA traducator autorizat- contributii
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

PFA traducator autorizat- contributii

Buna ziua. As dori sa stiu ce contributii (in afara de impozit) am de platit, in urma modificarilor legislative, ca traducator autorizat- PFA. Mentionez ca in acelasi timp sunt profesor, deci platesc deja CAS si alte contributii.
Cel mai recent răspuns: George David , Contabil 13:27, 9 August 2010
Sunt catava zeci de posturi similare, pe care daca le-ati fi citit v-ati fi lamurit imediat.
Platiti sanatate, somaj si pensii pentru veniturile obtinute ca PFA.
Dar, conform noilor prevederi ale Codului fiscal (s-au publicat si Normele de aplicare), profesiile liberale (inclusiv cea de traducator) nu sunt scutite de plata contributiilor sociale suplimentare de care s-a discutat, ramanand obligatorie doar plata la Sanatate ? Plata la Somaj este optionala, iar cea la Pensii nu este obligatorie, o data ce persoana in cauza are si statut de angajat.

www.avocatnet.ro/content/art...

Ultima modificare: Luni, 9 August 2010
Amelia Muntean, utilizator
De ce PFA-profesie liberala ar fi scutite de la plata asigurarilor sociale ?
art 2 din cod fiscal spune ca sunt scutite :
- Persoanele asigurate în alte sisteme, neintegrate sistemului public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale,
- pensionarii.
Si articolul se adreseaza tuturor persoanelor care obtin venituri din activitati independente nu numai PFA-profesii libere.
Ultima modificare: Luni, 9 August 2010
grandanat, utilizator
pt Amelia Muntean:
In acest caz activitatea nu este considerata dependenta. Daca prin norme se reconsidera asa, platitorul de venit trebuia sa calculeze si obligatiile in calitate de angajator pe care le retinea din sumele de plata catre PFA.

~ final discuție ~