avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1822 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... drepturi la reluarea muncii imediat dupa nastere
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

drepturi la reluarea muncii imediat dupa nastere

buna ziua ,
Sunt medic rezident si tocmai am nascut ,iar pentru a nu prelungi perioada de rezidentiat , vreau sa ma intorc la serviciu dupa cele 42 de zile obligatorii.
As dori sa stiu daca, dupa reluarea activitatii, pot refuza efectuarea garzilor, desi institutia ma obliga ? ce alte drepturi mai pot beneficia?
Multumesc!
OUG 96/2003 privind protectia maternitatii la locul de munca
Art. 2 lit. e
- salariata care alăptează este femeia care, la reluarea activităţii după efectuarea concediului de lăuzie, îşi alăptează copilul şi anunţă angajatorul în scris cu privire la începutul şi sfârşitul prezumat al perioadei de alăptare, anexând documente medicale eliberate de medicul de familie în acest sens;

Art. 19. - (1) Salariatele prevăzute la art. 2 lit. c)-e) nu pot fi obligate să desfăşoare muncă de noapte.
(2) În cazul în care sănătatea salariatelor menţionate la alin. (1) este afectată de munca de noapte, angajatorul este obligat ca, pe baza solicitării scrise a salariatei, să o transfere la un loc de muncă de zi, cu menţinerea salariului de bază brut lunar.
(3) Solicitarea salariatei se însoţeşte de un document medical care menţionează perioada în care sănătatea acesteia este afectată de munca de noapte.
(4) În cazul în care, din motive justificate în mod obiectiv, transferul nu este posibil, salariata va beneficia de concediul şi indemnizaţia de risc maternal, conform art. 10 şi 11.