Buna seara,
Am citit subiectele legate de birouri de traduceri, insa am o nelamurire. Poate un traducator autorizat sa deschida un birou, colaborand cu alti traducatori pe baza unor contracte?Daca da, ce forma legala poate sa adopte:srl, II?Intreb pt ca mi s-a spus ca e suficienta inregistrarea la Administratie(fara a face srl sau II), dupa care se pot prelua comenzi de traduceri de la clienti, iar cu colaboratorii se lucreaza pe baza unui contract.
Cum e mai bine?
Multumesc
Stiu ca exercitarea profesiei de traducator autorizat este reglementata de legile 178/ 1997 si 281/ 2004.
Trebuie sa mergeti doar la administratia financiara persoane fizice autorizate pentru a va inregistra, traducator este o profesie libera.
Normele de aplicare ale Codului Fiscal prevad:
“Art. 47. Sunt considerate venituri din profesii libere veniturile obtinute din prestari de servicii cu caracter profesional, desfasurate in mod individual sau in diverse forme de asociere, in domeniile stiintific, literar, artistic, educativ, si altele, de catre: medici, avocati, notari publici, executori judecatoresti, experti tehnici si contabili, contabili autorizati, consultanti de plasament in valori mobiliare, auditori financiari, consultanti fiscali, arhitecti, TRADUCATORI, sportivi, precum si alte persoane fizice cu profesii reglementate”
In Anexele la Legea nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, mai exact in Anexa 2, Lista profesiilor reglementate în România, subpunctul m) si in Anexa 3, Lista autorităţilor competente corespunzătoare fiecărei profesii reglementate în România, tot la subpunctul m), este mentionata profesia de TRADUCATOR AUTORIZAT, in subordinea Ministerului de Justitie.
Va multumesc pt. raspuns,
Detin deja autorizatie MJ, insa m-ar interesa sa deschid un birou, unde sa primesc comenzi, si sa colaborez cu alti traducatori pt alte limbi pe baza unor contracte. Insa nu stiu ce forma legala sa adopt: srl, II.
Ca PFA, am inteles ca pot sa colaborez eu, ca traducator, cu alte birouri, insa ma intereseaza sa deschid eu biroul, sa ma ocup eu de el, si sa am colaboratori
Trebuie sa mergeti doar la administratia financiara persoane fizice autorizate pentru a va inregistra ca traducator si functionati fara probleme.
La administratia financiara trebuie sa depuneti:
- copie si original dupa documentele care atesta ca sunteti traducator;
- copie si original dupa cartea de identitate;
- declaratia 220 prin care declarati data cand incepeti activitatea.
Nu trebuie sa ajungeti la Registrul Comaertului pentru ca profesia de traducator este reglementata de o lege speciala.
Va multumesc pentru promptitudine,
Iertati-ma pt atatea intrebari, insa am primit ff. multe sfaturi contradictorii zilele astea si nu stiu ce sa mai cred.
Dupa ce ma inregistrez, voi putea administra propriul birou de traduceri?Adica clienti, colaboratori toate limbile-pe baza de contract- in principiu la fel ca un srl(dar cu mai putine impozite)?
Va multumesc si ma scuzati inca o data
Dupa inregistrarea Dvs. la fisc o sa aveti identificare fiscala, mergeti sa cumparati registru pentru incasari si plati, registru inventar care trebuie stampilate de cei de la fisc. Registrul de control il cumparati de la fisc.
Va confectionati stampila si o sa incheiati contracte de prestari servicii si veti avea propriul Dvs. birou.
Succes.
Colaborare pfa
Angie_31
Buna seara! Mentionez ca sunt PFA si sunt traducator autorizat pe o limba straina. Este in regula sa colaborez cu alti PFA traducatori autorizati pe alte limbi ... (vezi toată discuția)