avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 474 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... carte de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

carte de munca

ce acte trebuie sa am pentru a cere eliberarea cartii de munca?
Cel mai recent răspuns: adelaida_07 , utilizator 22:21, 29 Septembrie 2007
Unde este cartea de munca?
salut,
cartea de munca nu esista

toata nebunia a inceput in momentul in care am incercat sa-mi fac un credit ipotecar
m-am dus la personal sa-mi fac copie dupa CM si mi-au zis ca n-am , dar ca-mi elibereaza copie dupa contractul de munca + actele aditionale aferente
problema e ca banca imi respinge dosarul pe motiv ca-s prea putine acte aditionale
personalul imi zice ca aste-s toate actele si eu ma plimb ca ominge de ping-pong de colo colo fara sa rezolv nimic


m-am hotart sa fac o cerere prin care sa oblig firma sa-mi faca carte de munca.
intrebarile mele ar fi?

cum arata o astfel de cerere si ce acte trebuiesc atasate ei ? (copii buletin , certificat de nastere etc etc)
este obligata firma sa-mi faca carte de munca?


lucrez de 3 ani in firma X

ms
Sigur ca sunt obligati sa iti intocmeasca carnet de munca.

DECRET nr.92 din 16 aprilie 1976
privind carnetul de muncă
Textul actului publicat în B.Of. nr. 37/26 apr. 1976


Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania decreteaza:

CAPITOLUL 1
Intocmirea si pastrarea carnetului de munca

Art. 1. - (1) Carnetul de munca este actul oficial prin care se dovedeste vechimea in munca, vechimea neintrerupta in munca, vechimea neintrerupta in aceeasi unitate, vechimea in functie, meserie sau specialitate, timpul lucrat in locuri de munca cu conditii deosebite, retributia tarifara de incadrare si alte drepturi ce se includ in aceasta.

(2) In carnetul de munca se inscriu datele cu privire la situatiile aratate la alin. (1), precum si cele privind starea civila, pregatirea scolara si pregatirea profesionala a titularului, recompensele si orice alte situatii care, potrivit dispozitiilor legale, se mentioneaza in carnetul de munca.

Art. 2. - (1) Carnetul de munca se intocmeste pentru personalul incadrat pe baza de contract de munca si pentru membrii cooperativelor mestesugaresti.

(2) Pentru fiecare persoana se va intocmi un singur carnet de munca.

Art. 3. - (1) Carnetul de munca se intocmeste, se completeaza si se pastreaza de catre unitatea socialista sau societatea mixta care functioneaza pe teritoriul Republicii Socialiste Romania, unde cel in cauza s-a incadrat pentru prima data in munca; pentru cei incadrati pentru prima data in munca la persoane juridice, altele decit unitatile socialiste sau la persoane fizice, inclusiv la mestesugarii cu ateliere proprii, carnetele de munca se intocmesc, se completeaza si se pastreaza de catre directiile judetene pentru probleme de munca si ocrotiri sociale si a municipiului Bucuresti.

(2) Carnetul de munca se intocmeste in termen de cel mult 30 de zile de la incadrarea in munca.

Art. 4. - (1) Carnetul de munca este un act personal al titularului si nu poate fi cedat sau instrainat. Carnetul se pastreaza de unitate atit timp cit titularul este incadrat in munca, acesta avind dreptul sa verifice exactitatea tuturor datelor inscrise in carnet.

(2) La incetarea activitatii sau in caz de transferare, carnetul de munca se inmineaza titularului, completat cu toate inscrierile la zi.

(3) La reincadrarea in munca, precum si in cazul incadrarii prin transfer, unitatea este obligata sa ceara, iar cel in cauza sa depuna carnetul de munca.

Art. 5. - Carnetul de munca poate fi retinut numai de organul de urmarire penala, pentru cercetari in legatura cu datele pe care le cuprinde. Organul de urmarire penala este obligat sa elibereze, unitatii sau titularului, dovada de retinere a carnetului de munca.

Art. 6. - (1) Modificarile intervenite in executarea contractului de munca, dupa intocmirea carnetului de munca, se inscriu in acesta in termen de 15 zile de la data producerii lor.

(2) In termenul prevazut la alin. (1), socotit de la data prezentarii actului, se inscriu si schimbarile intervenite in ceea ce priveste starea civila, pregatirea scolara si pregatirea profesionala a titularului. Actele care atesta astfel de schimbari vor fi prezentate de catre titular in termen de 15 zile de la data producerii schimbarii.

(3) Personalul insarcinat cu intocmirea si completarea carnetului de munca este obligat sa efectueze inscrierile la termenele prevazute in alineatele precedente, sa le certifice prin semnatura si prin aplicarea parafei cu numele si functia detinuta, la locul prevazut in formularul carnetului de munca si sa pastreze carnetele in bune conditii. In caz de schimbare a acestui personal, predarea carnetelor de munca se va face pe baza de proces-verbal, fiind descarcat de pastrarea si evidenta acestora numai dupa aprobarea procesuluiverbal de catre conducatorul unitatii sau de persoana delegata de conducerea unitatii.

Acum mai este un aspect si anume daca aceste carnete de munca sunt tinute in unitate sau la ITM.
Daca CM se pastreaza la ITM, angajatorul trebuie sa cumpere CM si sa-l depuna pentru a fi completat.
O discutie cu cel care se ocupa in unitate de resurse umane, prin care sa arati ca stiti prevederile legale si ca puteti face o reclamatie la ITM, care se soldeaza cu un control,poate sa va aduca rezultatul dorit.

Acum nici banca nu poate sa va solicite mai multe acte adiionale daca nr. lor acesta este.Poate nu aveti toate actele care sa ateste maririle de salariu in fiecare an, daca salariul este minim si era necesara marirea lui cf. salariului minim pe economie, altfel nu vad care este treaba bancii. Aveti adeverinta de salariu si copiile solicitate, nu poate motiva astfel refuzul aprobarii dosarului. Incercati si la banca sa discutati cu cineva mai mare in grad decat ofiterul de credit, si poate ca va rezolvati problema.

Actele necesare intocmirii carnetului de munca ar trebui sa le aveti in dosarul de angajare.
adica:
- copii ale : C.I. , certificat casatorie , cartificat nastere , certificate nastere ale copiilor, diploma studii si diplome calificare, in rest CIM, si acte aditionale sunt in unitate.
" (2) Carnetul de munca se intocmeste in termen de cel mult 30 de zile de la incadrarea in munca. "

cu toate astea eu nu am CM nici dupa 3 ani

"
Actele necesare intocmirii carnetului de munca ar trebui sa le aveti in dosarul de angajare.
adica:
- copii ale : C.I. , certificat casatorie , cartificat nastere , certificate nastere ale copiilor, diploma studii si diplome calificare, in rest CIM, si acte aditionale sunt in unitate.

"

exista aceste acte inca de la angajare

----------------------------

intrebarea mea: -- trebuie sa fac o cerere la director si sa iau eventual un nr de ordine ca sa-mi faca CM?
daca le zic verbal -- ba-mi zic ca n-au formulare, ba ca prin 2005 s-a scos cartea de munca, ba ca dureaza mult .

si cu banca problema e in felul urmator -
eu am CIM + 3 aditionale in dosarul depus la banca -- primul aditional facut la angajare si inca 2 facute pe parcurs ca urmare a avnsari in alte departamente

-banca spune ca e discrepanta prea mare de salariu intre primul act(cel de la angajare) si urmatorul si ca trebuie sa existe si intermediare
-eu stiu ca am semnat 3 aditionale, dar ideea e ca pe langa avnsarile mele cand s-a facut si act aditional au mai fost si mariri anuale
-personalul zice ca n-are de unde sa-mi dea mai multe pt ca atatea sunt


ms
Puteti face o adresa trimisa prin posta cu confirmare de primire, prin care sa solicitati un raspuns scris la intrebarea de ce nu vi s-a intocmit CM si totodata si o reclamatie la ITM. Carnetele de munca sunt inca valabile si chiar pana in 2009 asa cum zice legea.Puteti spune persoanei care v-a spus ca nu se mai fac CM din 2005 ca este cazul sa mai citeasca legi, sa se informeze. Deasemenea solicitati la resurse umane actele aditionale de majorare de salariu, banca are dreptate, fara actul aditional de modificarea a salariului sau decizia de majorare in cazul in care majorarea a fost ca efect al legii, nu are cum sa va ia in considerare actele si sa va acorde imprumutul. Doar la resurse umane puteti rezolva problema si amintitii persoanei care se ocupa ca este obligata sa va puna la dispozitie aceste acte imediat, altfel unitatea poate fi amendata daca faceti reclamatie la ITM.Sunteti convins ca patronul stie ca nu va pune la dispozitie actele solicitate?

In actul aditional de majorare de salariu tr. sa scrie cava de genul sa majoreaza salariul de la .............x lei.......la y.....lei. din data.......... Daca scrie numai se majoreaza salariul la ...x lei.......din data ..........., care e problema bancii? Nu spune nimeni ca nu poate fi majorat salariul de la 300 lei la 3500 lei dintr-o data., nu este problema bancii daca actul este spampilat de unitate.
Ultima modificare: Sâmbătă, 29 Septembrie 2007
adelaida_07, utilizator

Alte discuții în legătură

Demisie cu art. 79, pct.8 xprim xprim Buna ziua, Am parcurs cu deosebit interes postarile pana la pag.34 si va solicit sprijin in legatura cu * inexistenta act aditional la cim pentru 2007(in ... (vezi toată discuția)
Suspendare functie publica manu151 manu151 buna ziua, sunt functionar public si doresc suspendarea, intrebarea este daca legal insitutia poate sa-mi elibereze si cartea de munca? multumesc (vezi toată discuția)
Studii in carnetul de munca mariusica1 mariusica1 In anul 2005 am terminat facultatea. M-am angajat in noiemb 2005.Am adus diploma de licenta dar in cartea de munca figureaza tot adeverinta. In anul 2009 am ... (vezi toată discuția)