avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 998 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Va rog un raspuns rapid (Pensia de intretinere) ...
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Va rog un raspuns rapid (Pensia de intretinere) Multumesc

V-as ramane foarte recunoscatoare daca m-ati ajuta, caut un raspuns de cateva zile si nu il gasesc!
Am 21 de ani si sunt studenta la Facultatea de Farmacie. Am avut un conflict cu parintii, in special cu tatal, si dupa niste amenintari si discutii dure am suferit un soc emotional. In urma vizitei psihiatrice am fost declarata "apta psihiatric", dar cu depresie anxioasa si traume, astfel ca in prezent evit contactul cu ei. De curand m-am casatorit.
Sper ca nu v-a plictisit prima parte, urmeaza partea juridica. Familia sotului meu ne sustine dupa posibilitati, ne ajuta si prietenii. Sotul meu este si el student, sora lui la fel. Am aflat de curand ca am dreptul legal la pensie de intretinere atat timp cat studiez (pana la 26 de ani). Nici eu, nici sotul meu nu avem venituri sau proprietati. Pot solicita pensie de intretinere, chiar daca sunt casatorita, si care este valoarea acesteia (am o sora de 20 de ani, de asemenea studenta)? Daca nu, care sunt actele necesare pentru bursa sociala (parintii sotului realizeaza sub minim pe economie)? Am nevoie de declaratie de la ei cum ca imi refuza intretinerea? Firma la care lucreaza le plateste si chirie la un apartament si factura telefonica. Intra si acestea la venituri (nu stiu daca acestea sunt declarate undeva, dupa cum nu stiu nici venitul scris pe cartea de munca, oricum, au job-uri de studii superioare)?
Va multumesc pentru rabdare si astept o speranta de la voi
Ultima modificare: Miercuri, 17 Octombrie 2007
maria_madalyna, utilizator
Cel mai recent răspuns: maria_madalyna , utilizator 13:02, 20 Octombrie 2007
atat timp cat v-ati intemeiat o familie nu mai aveti dreptul la pensie de intretinere.
Nu stiu ce acte va sunt necesare pt. bursa, vedeti la secretariatul facultatii
Multumesc pentru raspuns. Asta era si deruta, pentru ca neavand venituri, nu am dreptul la bursa deoarece venitul mi se calculeaza ca si cum nu as fi casatorita, adica dupa veniturile parintilor. De aceea am intrebat daca imi trebuie declaratie din partea parintilor cum ca nu ma intretin, pentru ca eu trebuie sa justific cumva lipsa veniturilor. Daca tot se calculeaza venitul mediu dupa veniturile parintilor si mebrii familiei lor, eu nu am dreptul nici la bursa, nici la pensie de intretinere?
Iar secretariatul pur si simplu nu a stiut sa imi spuna nimic pana acum, nu au nici o idee si trebuie tot noi sa ne interesam prin alte parti pt ca desi nu ne spun nimic, ei trimit situatiile la un termen pe care nu il afiseaza si ne trezim ca e prea tarziu sa depun dosarul si ei nici macar nu ne spun de ce acte avem nevoie in cazul nostru; stiu doar poezia cu cuponul de pensie si adeverinta de somaj si declaratia de venituri, nici aia completa. In 2 saptamani eu nu am reusit sa vad nici un regulament (desi am tot cerut) de la facultatea mea, iar secretarele te trateaza in ultimul hal, au si tipat la mine (desi eu vorbesc foarte linistit, chiar nu aveau motiv), si pana la urma , din ce ma informasem, tot eu stiam mai mult decat ele.
Ultima modificare: Sâmbătă, 20 Octombrie 2007
maria_madalyna, utilizator
Romy a scris:

atat timp cat v-ati intemeiat o familie nu mai aveti dreptul la pensie de intretinere.


Aparent asa ar fi, pentru ca primul obligat la intretinere in ordinea aratata de art 86 C. fam e sotul.
Dar daca sotul e el insusi student fara mijloace materiale?
Exista cel putin o speta a fostului Tribunal Suprem - dec nr 2214/11.dec 1971 (anul in care s-a admis pentru prima data pensie pt copilul major aflat in continuare de studii) citata de Filipescu intr-o nota de subsol din Tratatul de Dr. Fam editia 2000 care suna asa: Copilul major aflat in continuare de studii, are dreptul la intretinere din partea parintilor, chiar daca se casatoreste, cu conditia de a nu avea alte mijloace pentru continuarea studiilor.

Daca as fi in locul doamnei, eu una as incerca sa o cer ca tot nu costa nimic.
Va multumesc foarte mult, singura nu as fi gasit aceste informatii. Acum stiu cum sa procedez. Oricum, forum-ul asta e nepretuit pentru noi, cei neinitiati in tainele dreptului, si ma bucur ca exista oameni dispusi sa ne ajute.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Studenti Floare221 Floare221 As dori, daca se poate, sa aflu un raspuns specializat in legatura cu o problema de familie: Daca o familie (destul de instarita) are un singur copil, de 22 ... (vezi toată discuția)
Deducere personala / bursa student lady_v lady_v Buna ziua ! Am nevoie urgent de sfatul dvs. intr-o problema ! Am o sora casatorita , fara serviciu , care este studenta si beneficiaza de bursa ... (vezi toată discuția)
Bursa sociala sergiu2011 sergiu2011 Salut, Vin la voi cu niste nelamuriri care imi dau mari batai de cap.Imi pun speranta ca o sa imi dati un sfat bun si ca o sa ma puteti ajutati. ... (vezi toată discuția)