Pentru a putea importa in Romania, aceasta presupune existenta unui sediu, filiale, etc. aici. Daca societatea este producatoare de substante chimice, conform cod CAEN 2015 - Fabricarea ingrasamintelor si produselor azotoase, trebuie sa obtina avizele necesare. Pentru o mai buna intelegere a legislatiei din domeniu:
"ASPECTE GENERALE LEGATE DE CALITATEA ÎNGRêÃMINTELOR IN UNIUNEA EUROPEANÃ
Legislaţia comunitară privind calitatea îngrăşămintelor este foarte riguroasă şi impune – atât producătorilor, cât şi importatorilor – obligaţii precise care trebuie aplicate simultan şi unitar pe întreg teritoriul Uniunii Europene.
Regulamentul nr. 2003/2003 al Parlamentului şi Consiliului European din 13 octombrie 2003 cu privire la îngrăşăminte se aplică produselor care sunt introduse pe piaţă ca îngrăşăminte şi sunt marcate cu menţiunea îngrăşăminte CE.
Ca urmare, au fost stabilite reglementări privind compoziţia şi definirea tipurilor de îngrăşăminte, denumirea acestor tipuri, modalităţile de indentificare şi ambalare, elemente care asigura schimburi comerciale facile şi rapide în interiorul Comunitaţii Europene.
De asemenea, pentru îngrăşămintele CE s-au stabilit norme comunitare privind identificarea, trasabilitatea şi etichetarea acestora, precum şi pentru modul de inchidere a ambalajelor.
Utilizatorii agricoli trebuie să aibă certitudinea folosirii unor îngrăşăminte cu un conţinut garantat de nutriţie, pentru care sunt stabilite toleranţe.
Azotatul de amoniu, care constitui o principală componentă pentru o serie de produse utilizate ca fertilizanţi, este folosit şi pentru produse de tip explozibil.
Având în vedere natura speciala a îngrăşămintelor pe bază de azotat de amoniu cu un conţinut ridicat de azot şi cerinţele care rezultă sub aspectul siguranţei publice, sănătăţii şi a protecţiei muncii, reglementările comunitare prevăd o serie de norme suplimentare pentru îngrăşămintele CE de acest tip.
În interesul siguranţei publice s-au stabilit la nivel comunitar caracteristicile şi proprietăţile pe care trebuie să le aibă în mod distinct îngrăşămintele CE pe bază de azotat de amoniu cu un conţinut ridicat de azot. De asemenea, producatorii acestor tipuri de îngrăşăminte trebuie să se asigure că produsele respective au testul de rezistenţă la detonare înainte de a fi introduce pe piaţă.
Pentru a evita riscul ca îngrăşămintele să fie contaminate cu substanţe nocive, atât pentru sănătatea oamenilor şi a animalelor, cât şi pentru mediu, se vor analiza şi stabili modalitaţi de analiză şi control al acestor substanţe.
REGLEMENTARI NATIONALE ÎN SECTORUL ÎNGRêÃMINTELOR
Statele membre UE supun îngrăşămintele marcate îngrăşăminte CE unor controale oficiale de verificare privind respectarea cerinţelor Regulamentului 2003/2003 al CE.
Legislaţia naţională, prin Ordinul MAPDR nr.648, prevede funcţionarea în cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale a unui compartiment de inspecţii, care asigură verificarea conformitaţii cu normele de calitate a fertilizanţilor, în conformitate cu prevederile normelor comunitare. În teritoriu, funcţioneaza la nivelul Direcţiilor pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurala judeţene şi a Municipiului Bucureşti organe de control judeţene cu un număr de 42 de inspectori.
Compartimentul inspecţii din cadrul MPADR este serviciul unic de control responsabil în faţa Uniunii Europene pentru efectuarea controalelor de conformitate cu standardela de comercializare pe filiera îngrăşămintelor, în vederea aplicării prevederilor Regulamentului 2003/2003 al CE.
Prin Ordin al MAPDR, Laboratorul Institutului de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie şi Protecţia Mediului (ICDPAPM) Bucureşti a fost desemnat ca institut abilitat pentru efectuarea analizelor pentru îngrăşămintele care circula pe piaţă.
Îngrăşămintele care nu poartă CE trebuie să fie autorizate şi omologate de ICDPAPM, după care sunt desemnate RO îngrăşăminte şi pot să circule liber pe piaţa României.
A fost stabilit regimul penalităţilor ce urmează a fi aplicate agentilor economici care încalca prevederile Regulamentului 2003/2003 al CE, precum şi cele legate de introducerea pe piaţă si autorizarea îngrăşămintelor în România."
Cu stima
Angela
Interpretarea mea atunci este, si va rog sa ma corectati: Daca firma este inregistrata legal acolo, colaboratorii din RO ar trebui sa fie platitori de TVA si sa fie inscrisi in Registrul operatorilor intracomunitari, societatea italiana ar mai trebuis a aiba un sediu in Romania? Multumesc mult de tot!!
In cazul acesta ne aflam in urmatoarea situatie: efectuarea de operatiuni de import-export. Societatea italiana exporta, societatea romaneasca importa. Atat firma italiana cat si firma romaneasca trebuie sa fie inscrisi in Registrul operatorilor intracomunitari pentru a putea efectua operatiuni vamale in spatiul European, adica ambii sa fie platitori de TVA. Deci societatea italiana nu trebuie sa aiba sediu in Romania atata timp cat efectueaza operatiuni de export.
Daca va mai pot ajuta cu ceva, va stau la dispozitie
Cu stima
Angela