avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 434 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Corectare eroare cronologica in Registrul Jurnal ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Corectare eroare cronologica in Registrul Jurnal Incasari si Plati

Buna ziua.
Am fost autorizat in urma cu 3 luni ca PFA, cod CAEN 5920 - activitate principala.

Folosesc intreg apartamentul proprietate personala si am incheiat contract de comodat cu deducere a cheltuielilor de 100%. In acest sens am amenajat camera de zi in studio si dormitorul in birou pentru a avea un loc unde sa pot incheia si negocia contracte cu clientii. Apartamentul are o suprafata de 38 mp si in acesta traiesc alaturi de mine sotia si fetita.

In decursul acestor 3 luni m-am apucat de amenajarea apartamentului si adaptarea acestuia la nevoile activitatii mele. Am strans foarte multe bonuri, chitante si facturi.

Ieri m-am apucat sa completez registrul jurnal plati si incasari Am completat 9 pozitii dupa care mi-am dat seama ca am omis cateva chitante(facturi) importante, 4 la numar... Practic din data de 18 Iunie am trecut la 30 Iunie data la care am scris in jurnal vreo 3 bonuri. Am vazut greseala si m-am oprit. N-as putea nici sa tai randurile scrise gresit (cele 3) cu o linie asa cum am vazut ca se face si mai apoi sa scriu deasupra pentru ca am scris cu litere mari si am umplut tot spatiul din rand.

1) Intrebarea mea e... ce as putea face pentru a include in jurnal si chitantele omise?
Ma gandesc ca nu pot anula pagina si sa incept totul de la zero.
Am sunat la finante si mi-au spus ca ei nu stiu si nu se ocupa de asa ceva... Legal n-am gasit nicio norma care sa prevada vreun remediu la situatia mea si nu-mi doresc sa fac ceva in registru ce poate nu-mi va fi luat in calcul de catre cei de la Finante

2) Si as mai avea cateva intrebari. Pentru bonurile si chitantele la care am factura e totul clar dar pentru bonurile fiscale(stampilate pe verso) ce trebuie sa mai fac pentru a putea fi luate si acestea in calcul de catre cei de la finante?!

3) In Regsitrul Jurnal Incasari si Plati o sa trec si cheltuieli ce sunt deduse dar si cheltuieli ce vor fi amortizate. E suficienta trecrea acestora doar in RJIP sau mai trebuie sa mai fac ceva?

4) Eu sunt proprietarul apartamentului dar o parte din contractele ale caror cheltuieli le-as putea deduce(internet, cablu, telefon fix/mobil de la RDS) sunt pe sotie. Aceste cheltuieli le-as putea deduce?

Va multumesc pentru orice informatie utila!
Cel mai recent răspuns: Magda Staicu , Consultant fiscal 22:08, 1 Septembrie 2010
... sau macar niste banuieli despre ce as mai putea face?
a21alex a scris:

... sau macar niste banuieli ...

:))

1. Corectarea erorilor :
19. În documentele justificative şi în cele contabile nu sunt admise ştersături sau alte asemenea procedee, precum şi lăsarea de spaţii libere între operaţiunile înscrise în acestea.

Erorile se corectează prin tăierea cu o linie a textului sau a cifrei greşite, pentru ca acestea să poată fi citite, iar deasupra lor se scrie textul sau cifra corectă.

Corectarea se face pe toate exemplarele documentului justificativ şi se confirmă prin semnătura persoanei care a întocmit documentul justificativ, menţionându-se şi data efectuării operaţiunii de corectare.
--- temei legal : Ordin nr. 1040 din 08.07.2004 *)
pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea evidenţei contabile în partidă simplă de către persoanele fizice care au calitatea de contribuabil în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal
*) va recomand sa-l cititi

2.Bonurile emise de casele de marcat nu mai sunt admise ca documente justificative pentru cheltuieli , de anul trecut de cand s-a abrogat hg 831 . Dar cu toate acestea , in practica , multe societati sau pfa-uri le considera ca fiind doc. justificative , pentru ca dupa abrogarea acelei hg,m.finante a venit cu o circulara in care a admis totusi ca s-ar deconta si bonurile daca fac parte dintr-un decont de cheltuieli aprobat de conducerea unitatii .
La pfa nu prea aveti cum face un decont de chetuieli pentru ca pfa nu poate ridica avansuri spre decontare . Opinia mea este sa le decontati .

3. Pentru mijloacele fixe amortizabile este bine de tinut o fisa a mijlocului fix
Modelul de fisa il aveti tot in omef 1040 ; este model
FIªA MIJLOCULUI FIX
(cod 14-2-2/a)

4. Codul fiscal art 48
(5) Următoarele cheltuieli sunt deductibile limitat:
i) cheltuielile efectuate pentru activitatea independentă, cât şi în scopul personal al contribuabilului sau asociaţilor sunt deductibile numai pentru partea de cheltuială care este aferentă activităţii independente;

norme pct 38
38. Sunt cheltuieli deductibile, de exemplu:
Sunt cheltuieli deductibile şi cele efectuate pentru întreţinerea şi funcţionarea spaţiilor folosite pentru desfăşurarea afacerilor chiar dacă documentele sunt emise pe numele proprietarului, şi nu pe numele contribuabilului.

Daca prin contractul de comodat ati alocat 100% din apart. desfasurarii activitatii , atunci in temeiul celor de mai sus deduceti acele cheltuieli proportional .




Va multumesc!
Imi sunt de foarte mare ajutor sfaturile d-voastra pentru punctele 2,3 si 4.
Referitor la punctul 1 nu stiu insa cum as mai putea sa aplic in cazul meu, conform legii, corectarea erorilor? Pentru ca am avut ,,inspiratia,, sa scriu cu litere cat mai mari si nu vad unde as mai putea scrie deasupra textului pe care urmeaza sa il tai in randurile scrise. In plus asa cum am mentionat in primul post, am 3 randuri pe care ar trebui sa le tai cu o linie si sa scriu deasupra bonul sau chitanta ce urma in ordine cronologica.

Practic nu as putea doar sa tai cele 3 randuri scrise gresit cu o linie si sa reiau cu bonurile si chitantele ce trebuiau scrise?
Cronologic in ordinea cheltuielilor efectuate, am bonurile a,b,c,d,e,f,g,h,i,j,k,l,m,n,etc. am scris in registru bonurile a,b,c,d,e si dupa in loc sa scriu bonurile ce urmau, adica f,g,h,i, am scris direct bonurile j,k,l dupa care am observat greseala si m-am oprit.... Imi cer scuze daca sunt insistent sau neclar, sunt la inceput si ma straduiesc sa nu gresesc iar personalul de la finante care banuiesc ca ar trebui sa ne sprijine pe noi cei aflati la inceput de drum.. mai mult ne incurca si ne baga in ceata.
Ultima modificare: Miercuri, 1 Septembrie 2010
a21alex, utilizator
"Practic nu as putea doar sa tai cele 3 randuri scrise gresit cu o linie si sa reiau cu bonurile si chitantele ce trebuiau scrise? "

si eu as face la fel in locul dvs .
Nu va formalizati chiar asa ... important este sa puteti justifica eroarea si sa aveti toate documentele trecute in jurnal.
Ati putea sa tineti jurnalul in format electronic ( vedeti in omef 1040 cum ) si atunci puteti insera chitante /facturi omise cu mai mare usurinta .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Intrebare aliona_1971 aliona_1971 Pot trece in registrul incasari contributiile FNUASS sanatate platite din urma(pe ultimile 5 luni)?Tin sa specific ca in perioada respectiva nu aveam PFA. (vezi toată discuția)
Inregistrarea cheltuielilor deductibile partial (pfa) si calculul venitului total Mickaela Mickaela Buna ziua, Ma poate informa cineva cum trebuie inregistrate in Registrul jurnal de incasari si plati ptr. PFA-uri cheltuielile deductibile partial (cum sunt ... (vezi toată discuția)
Diurnele pt pfa-uri nicholas455 nicholas455 Salutari la toata lumea! Stie cineva sa-mi spuna dea raspuns la urmatoarele intrebari legate de diurne: 1. care este valoarea acceptata pentru diurna pe ... (vezi toată discuția)