conform legislatiei actuale in cazul constructiilor insiruite o parcela are suprafata minima de 150 m.p. si un front stradal de 8 m.Am cerut certificat de urbanism pt un asemenea lot si mi s-a emis pentru construire imobil cu functiunea de spatiu comercial la parter si locuinta la etaj .La regim tehnic insa am ;aliniament stradal :min 4 m .lateral min 3 m posterior minim 5 m de la limita proprietatii.Din punct de vedere matematic ,respectand aceste conditii,suprafata maxima construibila ar fi de 25 m.p. .Totusi la P.O.T. au scris 30%.(ceea ce nu se poate atinge niciodata deoarece se pierde 6m (3+3) pe laterale si 9m (4
+5)pe adancime.In ce lege sunt specificate aceste distante?? Cred ca este o aberatie sa emiti un certificat de urbanism cu asemenea conditii .De aceea ma gandesc ca poate au interpretat gresit legislatia aplicabila??
Fără să fiu specialist, din cîte ştiu, în România, la loturile mici, rezerva se exprimă în procente, iar nu în valori absolute. La loturile mici sunt admise şi rapoarte construcţie/teren de peste 67%. (Acum vorbesc după ureche.) În alt loc, cineva avea aceeaşi tribulaţie. O parcelă ce depăşea valoarea maximă a clasei celei mai mici şi vroia să construiască ceva. A fost sfătuit să împartă parcela în două, pentru a beneficia de raportul maxim legal. Cîştiga astfel mai mult în arie construibilă. Cred că cel mai simplu e să vă sfătuiţi cu responsabilul de urbanism. El are şi nomogramele şi chichiţele gramaticale.
Spre comparaţie:
În Hiroşima, în zonă rezidenţială, obligatoriu trebuie lăsate 33% arie neconstruită. Terenul pe care e construită casa mea are doar 120mp, iar cei 33% sunt sfinţi. Mai mult de atît, nu am voie să construiesc nici mai sus de P+2. Rezerva de 33% e necesară pentru a uşura problema parcărilor, precum şi ca spaţiu de refugiu primar în caz de cutremur (strada nu are trotuar).
În schimb, în zona centrală, aria construită poate ajunge şi la 90%, plus obligaţia de a fi clădire pe schelet metalic, de peste P+2. Rezerva pentru parcare nu e obligatorie, pentru că e puzderie de parcări private.