Avand in vedere faptul ca statutul de functionar public cu statut special este incompatibila cu orice alta functie publica sau privata remunerata, singurul lor castig din munca il reprezinta salariul.
Codul Fiscal
Art. 55 alin. 4 Urmatoarele sume nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit:
b) drepturile de hrana acordate de angajatori angajatilor, in conformitate cu legislatia in vigoare.
Codul de pr. civ.
Art. 409 alin. 7 Alocatiile de stat si indemnizatiile pentru copii, ajutoarele pentru ingrijirea copilului bolnav, ajutoarele de maternitate, cele acordate in caz de deces, bursele de studii acordate de stat, diurnele, precum si orice alte asemenea indemnizatii cu destinatie speciala, stabilite potrivit legii, nu pot fi urmarite pentru nici un fel de datorii.
Norma de hrana are caracterul unei sume cu destintatie speciala, stabilita potrivit legii si nu poate fi urmarita pentru nici un fel de datorii.
Greseala dv a fost sa solicitati acordarea pensiei de intretinere in procent.
Sentinţă civilă Nr. 25 (27.11.2008) - Pensie întretinere minori. Solicitareea de a fi calculată procentual. Neacordare. Motivare
Pensie întretinere minori.
Solicitareea de a fi calculată procentual. Neacordare. Motivare.
Prin cererea înregistrată pe rolul acestei instanţe, reclamanta a solicitat desfacerea căsătoriei, încredinţarea minorului spre creştere şi educare, obligarea pârâtului la plata pensiei de întreţinere, păstrarea numelui din căsătorie.
Pârâtul reconvenient a solicitat, printre altele, obligarea sa la pensie de întreţinere, calculată procentual la veniturile obţinute.
Instanţa nu va primi solicitarea pârâtului de a stabili pensia într-o cotă procentuală pentru următoarele argumente: dispozitiile art. 94 Codul familiei nu permit expres stabilirea m acest mod a obligaţiei de plată a pensiei de întreţinere ci fixează doar un plafon maximal ce urmează a fi avut m vedere la stabilirea cuantumului pensiei de întreţinere.
Pe de altă parte dispozitiile alin. 2 ale art. 94 Codul familiei permit micşorarea sau mărirea, după caz, a obligaţiei de întreţinere.
Textul de lege nu şi-ar mai găsi utilitate practică, nefiind justifîcată existenţa sa în Codul familiei, in cazul m care s-ar admite că pensia poate fi stabilită printr-o cotă procentuală.
De asemenea, dacă s-ar stabili pensia de întreţinere în cotă procentuală ar deveni inoperante dispozitiile art. 94 alin. 1 Codul familiei care prevăd că „întreţinerea este datorată potrivit cu nevoia celui care o cere şi cu mijloacele celui ce urmează a o plăti". Deci, la stabilirea cuantumului pensiei de întreţinere trebuie luate in considerare nevoia creditorului obligaţiei de întreţinere şi mijloacele debitorului acestei obligaţii.
Dacă instanţa de judecată va stabili obligaţia de întreţinere la 25 %, 33 % sau 50 % (respectiv cuantumul procentual pentru 1 copil, pentru 2 sau pentru 3 sau mai mulţi copii) din câştigul părintelui, atunci ar reieşi că nevoile copiilor rămân constante de la data pronunţării hotărârii până la data încetării obligaţiei, fapt ce nu poate fi acceptat, notoriu fiind că nevoile unui copil cresc odată cu vârsta.
Instanţa va obliga pârâtul reconvenient la plata sumei de 390 lei lunar, cu titlu de obligaţie de întreţinere în favoarea minorului X.