avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 690 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... indemnizatie maternitate pentru studente
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

indemnizatie maternitate pentru studente

Buna!
Sunt studenta in ultimul an si nu mi-am dat ultimul examen si nici licenta datorita sarcinii.Oficial sunt inca studenta cu o restanta si in curs de preparare a lucrarii de licenta,vizavi de cresterea bebelusului meu de o luna.Ce fel de cerere sa fac si unde ca sa primesc acestia 600 ron si alt ajutor financiar?Nu am luat de cind am nascut si pina acum nici un ban de la stat pentru ca sunt si mama solitara si nu am cu cine lasa copilul si nici transport ca sa fac procedurile.Trebuie sa astept pina creste putin mai mare ca sa pot face calatoriile astea din Navodari(unde locuiesc)pina in Constanta.Care este termenul limita a de punerii actelor?
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 15:52, 12 Septembrie 2010
1. Aveti dreptul la indemnizatie de CCC pana la 2 ani daca in cele 12 luni premergatoare nasterii erati studenta.
2. Iata ce spune OUG 148/2005:

Art. 1. - (1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, precum si de o indemnizatie lunara in cuantum de 600 lei sau, optional, in cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni, dar nu mai mult de 4.000 lei.