Problema este referitoare la un Laptop furat dintr-un colet expediat din Romania in Germania prin firma Fancourier.
Datele sunt urmatoarele:
Parintii au cumparat un Laptop sub forma de cadou si l-au trimis pe adresa din Germania unde locuiesc acum. Dupa o saptamana a ajuns si cutia de la Laptop dar mai putin Laptopul si cablul de alimentare. In aceeasi cutie a fost lasata geanta de la Laptop si acumulatorul.
Sesizarea a fost facuta la firma Fancourier dar in afara de un ton nepoliticos la telefon si cele cateva e-mail-uri nu cred sa se rezolve ceva. Intre timp am declarat furtul din colet si la Politia din Germania iar cei de la Fancourier spun ca l-au declarat in Romania dar acest fapt nu il pot proba.
Fiind o expeditie internationala de valoare mare, coletul a fost trimis cu valoare declarata, totusi cei de la Fancourier spun ca valoarea declarata nu se aplica la expeditiile internationale si ca asigurarea ar fi de tipul CMR, ceea ce ar face ca toata povestea sa se incheie cu o suma derizorie platita de firma Fancourier. Mai mult nu inteleg de ce a fost trimis cu valoare declarata daca nu este valabila pentru transportul international.
Intrebarea este ce as putea face in acest caz si cu cum as putea rezolva problema?
Mai este de adaugat ca acest colet a fost trimis in Germania printr-o alta firma (GEL Logistik) care a livrat pachetul la domiciliu. In momentul livrarii pachetul a fost pus jos si implicit nu am putut observa daca ceva lipseste dupa greutatea acestuia. In mod normal am semnat de primire a pachetului, pentru ca parea in regula dar la desfacere am observat lipsa Laptop-ului. Pana sa ajung la curier acesta deja era in masina (plecat).
Situatia este dificil de dovedit pentru simplul fapt ca la sosire nu ati verificat continutul coletului si ati semnat de primire ca si cum acest continut v-a fost remis.
Din nefericire aceasta este culpa dvs,chiar daca vinovatii reali de sustragerea laptopului se gasesc undeva pe parcursul traseului coletului
Multumesc foarte mult pentru raspuns. Din pacate aceasta tehnica de a desface pachetul impreuna cu cel care l-a livrat nu prea mai exista si avand in vedere faptul ca in cazul meu curierul a lasat pachetul jos si a plecat foarte repede nu prea as fi avut cum sa verific si sa semnez. Probabil unul dintre motive este si faptul ca nu mi s-a intamplat niciodata ceva de genul acesta si am cumparat de multe ori de la magazine online din germania (amazon ..etc).
Mai trist este faptul ca o data ce am sunat la firma de curierat din germania acestia mi-au confirmat ca soferul (curierul) a observat ca pachetul nu are greutatea specificata dar ca nu a spus nimic. De ce nu stie nimeni si au ridicat din umeri cand i-am intrebat. Probabil pentru ca nu voia sa aiba probleme.
Din cate observ situatia este cumva cu "dead end" si nu prea am ce sa fac sau as putea sa dau firma de curierat in judecata. (ar fi o idee)
O alta problema totusi pe care o consider neplacuta este faptul ca pachetul nu a venit cu nici un fel de extrasiguranta si ma refer la faptul ca pachetul nu a fost extra impachetat, avand doar o banda de scotch si cam atat iar la prima vedere parea in regula. In germania toate pachetele primite sunt inca o data impachetate astfel incat orice incercare de deschidere ar fi foarte vizibila. Nu exista in romania nici o lege care sa spuna ca un pachet ar trebui extra asigurat in acest mod?
Este incredibil ce fel de servicii se ofera chiar daca se iau toate masurile pentru a preveni un furt (ma refer la asigurare care este egala cu 0 din cate se pare).
Daca exista si obtineti in scris,confirmarea firmei germen cu privire la cele relatate de dvs,pe cale de consecinta,dar si de logica elementara,culpa apare ca fiind a firmei romane de curierat(mai ales daca expeditorul ar face proba cu martori si cu eventuale acte de cumparare ca a depus in colet calculatorul pentru a fi trimis).
In aceasta situatie,cu aceste probe ,dar si cu eventuale altele,in opinia mea,puteti actiona in judecata in pretentii,conf.art.998-1000 c.civ.,firma romana de cuierat pentru a fi dezdaunat,daca nu au existat si alti intermediari.
Succes !