In anul 2009 a fost aprobata colectarea unui fond de reparatii. Nimeni nu are cunostinta la ce s-a folosit, nu s-a facut nici o reparatie. Am aflat ca la finalizarea contractului de munca, fosta administratora a primit salariul din acei bani. Intre timp avem un alt presedinte. Doresc sa cer socoteala pentru acei bani si nu stiu cum. E obligatoriu sa fi fost consumati in anul 2009? In 2010 oricum nu s-a facut nici o AG in care sa se discute bugete si altele, nimic adica. Acei bani vad ca apar pe lista de intretinere in coloana separata cu cine i-a platit si cine nu.
fondul de reparatii trebuie sa fie reintregit, scazandu-se contributia proprietarilor care l-au constituit initial, iar schimbarea destinatiei acestuia nu poate fi facuta decat cu acordul adunarii generale. Daca noul comitet executiv nu ia masuri pentru reintregirea fondului puteti sa-i trageti la raspundere in fata specialistilor primariei sau la politie si instantele judecatoresti...
Multumesc. Eu nu inteleg ce inseamna "reintregit" si cum adica se scade contributia celor care au platit initial, din pacate nu sunt jurista si nu inteleg.
Era obligatoriu sa fie consumat in anul aprobarii lui?
Fac in scris cerere catre presedinte, fostul presedinte, fostii si actualii cenzori care au semnat pentru folosirea in alte scopuri a fondului?
Scuze, ati fost foarte dragut sa-mi raspundeti dar nu pricep tot ce ati spus.
Nu este obligatoriu sa se foloseasca in acel an daca nu a fost facuta nicio reparatie sau s-a neglijat acest aspect, dar ma gandesc ca nu vreti sa va dati singura cu stangu'-n dreptu', dorind sa se cheltuie aiurea niste bani, numai asa...de drag de cheltuit in anul respectiv si anul urmator sa platiti alti bani....pentru ca fondul de reparatii trebuie sa existe pemanent, or daca se cheltuie, el trebuie reintregit, adica completat cu valoarea care s-a stabilit initial pentru fiecare apartament.
Pe de alta parte, de asemenea parca vreti sa va faceti rau singura! Pentru un fond de repartii necheltuit in acelasi an in care se constituie, urmeaza sa se plateasca impozit 16%, ceea ce ar insemna diminuarea lui si tot in sarcina proprietarilor ar reveni plata aceastui impozit.
Si in final, faptul ca vechiului administrator i-a fost achitat ultimul salariu din fondul de reparatii asta inseamna ca acel salariu nu a fost pus pe lista de plata, deci nu s-a achitat cu bani dati la cota de intretinere, ci cu bani dati la fondul de reparatii pe care urma sa-l intregiti, de asemenea, numai cu aceasta suma. Adica se ia dintr-un cos si se pune in altul, ambele cosuri fiind ale asociatiei.
Aceasta nu inseamna "deturnat" si oricum nu are amploarea pe care ati vrut sa o exprimati in titlu. Deturnare inseamna folosirea unor bani dintr-o rubrica, la cheltuielile altei rubrici, avandu-se in vedere un interes personal sau de grup.
In asociatiile de proprietari, mai ales in acelea cu foarte multi restantieri si cu restante istorice si in care fondul de rulment nu este suficient de mare sa acopere aceste restante, administratorul se mai "imprumuta" de la fondul de reparatii pentru a plati facturile si a nu ramane oamenii fara utilitati, dar la incasare acest fond se reintregeste automat. Lunar situatia se repeta pana cand restantierii isi achita o parte din restante si fondul de rulment poate sustine singur cheltuielile blocului.
Asta nu inseamna ca face deturnare de fonduri, ci ca administreaza niste fonduri in interesul asociatiei.
Va referiti la practici ale administratorilor. Eu sunt interesata de contextul corect si legal. Un jurist mi-a spus ca s-a facut deturnare de fonduri cu fondul nostru de reparatii.
Cum solicit explicatii pentru cheltuirea banilor?
Prin cerere scrisa adresata presedintelui asociatiei.
Puteti da in judecata asociatia ca i-a platit administratorei ultimul salariu din fondul de reparatii. Cheltuielile cu procesul le veti suporta dv. pana la hotararea definitiva a instantei, inclusiv ale avocatului dv. daca il veti avea....! Merita?