Buna ziua
Am si eu o intrebare pt. dumneavoastra......nu mai inteleg nimica din legile astea sau mai bine zis din nerespectarea lor, legi care au fost(sau inca sint dar nu se respecta) referitor la pensionarea militara.
Lucrez ca militar din anul 1991, plus armata un an ....deci o vechime militara de aproape 20 de ani , plus aproape inca un an de lucrat intr-o societate ....cam 21 de ani de vechime totala in munca.
La ce tip de pensionare m-as incadra .....si daca as puteasa ma pensionez? Mentionez ca am 40 de ani , sanatos.....
Va multumesc
Dupa legislatia de pana in 2010, ca militar va puteati pensiona conform statutului de militar la 55 de ani, normal, sanatos, sau mai devreme prin pensionare anticipata, prin disponibilizare...
Dar anul acesta conform legii 119/2010 s-au schimbat mult conditiile de pensionare. Acesata lege cu normele de aplicare prevazute in HG 735/2010 sunt acum contestate de Sindicatul cadrelor militare. Sunt mai multe actiuni in instanta pe aceasta tema. Urmariti sectiunea "pensii" pe acest forum.
Daca aveti 40 de ani, inseamna ca o sa va pensionati potrivit prevederilor legii privind sistemul unitar de pensii publice care va intra in vigoare la data de 01.01.2011.
Intrucat ati realizat stagiul minim in specialitate de 20 de ani, puteti beneficia de pensie pentru limita de varsta la 60 de ani. Daca veti realiza stagiul complet de cotizare de 30 de ani (adica daca mai lucrati inca 9 ani) puteti beneficia de pensie anticipata partiala la 55 de ani.
:) Am observat ca sunteti militar si v-am raspuns in consecinta. Varsta standard de pensionare a "civililor" este de 65 de ani, nu de 60 de ani, ca in cazul dvs.
Dupa cite stiu eu, virsta standard de pensionare la militari conform Statutului Cadrelor Militare , este de 55 de ani.