avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 299 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensionare militari (pompieri, jandarmi, politisti)
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensionare militari (pompieri, jandarmi, politisti)

Buna ziua
Am si eu o intrebare pt. dumneavoastra......nu mai inteleg nimica din legile astea sau mai bine zis din nerespectarea lor, legi care au fost(sau inca sint dar nu se respecta) referitor la pensionarea militara.
Lucrez ca militar din anul 1991, plus armata un an ....deci o vechime militara de aproape 20 de ani , plus aproape inca un an de lucrat intr-o societate ....cam 21 de ani de vechime totala in munca.
La ce tip de pensionare m-as incadra .....si daca as puteasa ma pensionez? Mentionez ca am 40 de ani , sanatos.....
Va multumesc
Ultima modificare: Miercuri, 6 Octombrie 2010
Neala, utilizator
Cel mai recent răspuns: Valentin Mester , utilizator 08:19, 24 Octombrie 2010
Dupa legislatia de pana in 2010, ca militar va puteati pensiona conform statutului de militar la 55 de ani, normal, sanatos, sau mai devreme prin pensionare anticipata, prin disponibilizare...
Dar anul acesta conform legii 119/2010 s-au schimbat mult conditiile de pensionare. Acesata lege cu normele de aplicare prevazute in HG 735/2010 sunt acum contestate de Sindicatul cadrelor militare. Sunt mai multe actiuni in instanta pe aceasta tema. Urmariti sectiunea "pensii" pe acest forum.
Daca aveti 40 de ani, inseamna ca o sa va pensionati potrivit prevederilor legii privind sistemul unitar de pensii publice care va intra in vigoare la data de 01.01.2011.

Intrucat ati realizat stagiul minim in specialitate de 20 de ani, puteti beneficia de pensie pentru limita de varsta la 60 de ani. Daca veti realiza stagiul complet de cotizare de 30 de ani (adica daca mai lucrati inca 9 ani) puteti beneficia de pensie anticipata partiala la 55 de ani.

Ultima modificare: Joi, 7 Octombrie 2010